بررسی مزایا و معایب آزمون گزینه 2

بررسی مزایا و معایب آزمون گزینه 2
مسیر مطالعه

این آزمون مانند هر آزمون آزمایشی دیگر مزایا و معایب مربوط به خودش را دارد. شما قبل از این‌که برای شرکت در آزمون گزینه ۲ ثبت نام کنید، باید این موارد را در نظر داشته باشید. بررسی استاندارد تست‌ها، جامعه آماری، قیمت آزمون و برنامه راهبردی اهمیت بسیار زیادی در انتخاب آزمون‌ها دارد که باید به آن توجه کنید. تست‌های گزینه دو استاندارد بوده، از این رو جامعه آماری بالایی دارد. همچنین کارنامه‌های گوناکونی ارائه می‌کند که شما می‌توانید سطح علمی خود را بسنجید. با دقت به مطالبی که در مورد بررسی مزایا و معایب آزمون گزینه 2 در ادامه می‌گوییم، انتخاب برایتان راحت‌تر می‌شود.

مشاوره کنکور نوتروفیل، مشاوره با رتبه برترها

بررسی مزایا و معایب آزمون های گزینه دو بر اساس کارنامه

توجه داشته باشید که یکی از مزایای آزمون گزینه دو این است که ۸ کارنامه را ارائه می‌دهد: 

  • کارنامه اصلی: این کارنامه درصدهای خام هر درس و تراز و درصدهای خام شما را نسبت به میانگین کل و داوطلبان برتر بیان می‌کند.
  • کارنامه زیر درس:  در این کارنامه می‌توانید نسبت به سطح علمی‌تان، در بخش‌های مختلف یک درس خاصی، اطلاعات جامعی را بدست آورید. به طور مثال در درس ریاضی متوجه می‌شوید که در  بخش هندسه تسلط بیش‌تری دارید. همچنین متوجه نقاط ضعف خود می‌شوید. 
  • کارنامه تخمین آزمون سراسر: شما در این کارنامه متوجه می‌شوید که اگر این درصدها را در کنکور سراسری زده بودید، رتبه شما چند می‌شد. 
  • کارنامه رشته قبولی: در این بخش از گزینه دو کارنامه رشته قبولی ارائه می‌شود. شما با چنین کارنامه‌ای متوجه عملکرد تحصیلی خود در طول دوران تحصیل می‌شوید.

علاوه بر این، گزینه دو کارنامه‌های زیر را هم ارائه می‌کند: 

  1. کارنامه تعیین سطح تحصیلی
  2. کارنامه تحلیل آزمون
  3. کارنامه روند تحصیل
  4. کارنامه مشاوره آموزشی

مزایا و معایب آزمون های گزینه دو

همانطور که می‌دانید، موسسه آموزشی گزینه دو، آزمون‌های خود را هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌کند. برنامه آزمون‌های این موسسه برای شما کنکوریان به صورتی تنظیم شده که هر درس را طبق این برنامه 4 الی 6 بار مرور کنید. 

گزینه دو در برنامه آزمون‌هایش برای شما داوطلبان عزیز، روی دروس سال‌های دوازدهم تمرکز بیش‌تری دارد. همچنین به این اندازه به درس‌های دهم و یازدهم نپرداخته است. به همین دلیل هم این موسسه در هر سال تابستان، آزمون‌های خود را با تمرکز بر دروس دهم و یازدهم پیش می‌برد. به همین دلیل با توجه به این موارد اگر نمی‌دانید چه آزمونی مناسب شماست، به مقاله بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 مراجعه کنید. 

پس از برگزاری آزمون‌ها، عصر همان روز، مجموعه‌ای از کارنامه‌ها را در اختیار دانش‌ آموزان قرار می‌دهد. این‌کار باعث می‌شود هر چه سریع‌تر تراز خود را اندازه گیری کنید. این ویژگی یکی دیگر از مزایای گزینه دو است.

معایب و مزایا آزمون های گزینه دو بر اساس جامعه آماری

معایب آزمون های گزینه دو

با توجه به مزایا و معایب آزمون های گزینه دو متوجه می‌شوید که کیفیت سوالات آزمون های گزینه دو بالاست و هر ساله جامعه آماری این آزمون‌ها بالاتر می‌رود. سوالات آزمون‌های این مجموعه شباهت بسیار زیادی به کنکور سراسری دارد. هر ساله زمانی که در سوالات کنکور سراسری تغییرات ایجاد می‌شود، این موسسه هم در طراحی سوالاتش تغییراتی اعمال می‌کند.

شعار گزینه دو این است که سوالاتش با کنکور سراسری برابر بوده و توانسته است این شعار را اثبات کند. به طور کلی می‌توان گفت که سوالات آزمون گزینه دو دارای استاندارد بوده و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. به همین دلیل هم دارای جامعه آماری بالاست و اکثر دانش آموزان ترغیب می‌شوند که در این آزمون‌ها شرکت کنند. اگر هنوز نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام آزمون آزمایشی را شرکت کنید، از نقش مشاور غافل نشوید. به صفحه مشاوره کنکور مراجعه کنید، تا با جزئیات بیش‌تری در این خصوص آشنا شوید.

نکات مهم در رابطه با آزمون های گزینه دو

با توجه به مزایای آزمون های گزینه دو زیر می‌توانید با خیال راحت این مجموعه را انتخاب کنید: 

  • داشتن کارنامه‌های گوناگون
  • سوالات استاندارد و سطح متوسط
  • عدم پرداخت هزینه‌های اضافی برای خدمات غیر ضروری

معایب آزمون های گزینه دو 

علاوه بر نقاط مثبت این موسسه آموزشی، معایبی نیز دارد که به شرح زیر است: 

  • جامعه آماری پایین: برنامه ریزی آزمون‌ها برای شما داوطلبان  در طول سال تحصیلی به نحوی است که تمرکز این آزمون‌ها روی دروس سال دوازدهم بوده و در فصل روی دروس دهم و یازدهم کم‌تر تمرکز می‌کنند. از این رو جامعه آماری پایینی دارد.
  • نبودن انعطاف در آزمون‌های گزینه دو باعث شده تا دانش آموزان از بودجه بندی عقب بمانند. از این رو جبران این عقب ماندگی سخت است.

برترین ویژگی های آزمون های گزینه دو

گزینه دو دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در زیر به مهم‌ترین ویژگی‌ها توجه کنید:

  • قیمت مناسب: شرایط بد اقتصادی این روزها موجب می‌شود که داوطلبان و خانواده‌ آن‌ها مجبور هستند برای موفقیت در کنکور و شرکت در آزمون‌های آزمایشی هزینه گزافی پرداخت کنند. گزینه دو این شرایط را برای دانش آموزان فراهم کرده تا همه بتوانند با حداقل هزینه در این آزمون‌ها شرکت کنند. کم‌ترین قیمت با بالاترین کیفیت آزمون‌ها باعث شده تا این موسسه را از سایر موسسات متمایز کند.
  • تخفیفات ویژه برای مدارس: در مدارسی که دانش آموزان به صورت گروهی در این آزمون‌ها ثبت نام می‌کنند، شامل تخفیفات ویژه می‌شوند‌. همچنین امکانات ویژه‌ای مانند مشاوره هوشمند آزمون مدرسه و خدمات ویژه برای مدیران و دبیران را ارائه می‌دهد.
  • نمایندگی معتبر در سراسر ایران: گزینه دو بیش از ۳۳۰ نمایندگی در شهرهای ایران دارد. از این رو شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به این پایگاه‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین علاوه بر شرکت در این آزمون‌ها در کلاس‌های آموزشی گزینه دو شرکت کنید. برای انتخاب بهتر، می‌توانید با مراجعه به لینک بررسی مزایا و معایب آزمون سنجش، متوجه شوید که کدام یک مزیت بهتری دارد. 

آزمون آزمایشی گزینه دو، آری یا نه

این آزمون ویژگی‌هایی دارد که باعث شده مورد توجه بسیاری از دانش آموزان قرار بگیرید. مهم‌ترین فاکتور هزینه پایین آن است. شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید در این آزمون‌ها شرکت کنید. از این رو، گزینه ۲ دارای جامعه آماری بالایی است. همچنین سوالات آزمون‌هایش، شباهت بسیار زیادی به کنکور سراسری دارد. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که گزینه دو تمرکزش را روی دروس پایه دوازدهم گذاشته است و توجه کم‌تری به پایه دهم و یازدهم دارد.

شما تجربه شرکت در این آزمون‌ها را دارید؟ سوالات و تجربیات خود را حتما با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول 

آزمون گزینه دو بهتر است یا مابقی آزمون‌ها؟

انتخاب گزینه دو به اولویت‌های شما بستگی دارد. این آزمون از نظر هزینه متناسب است.

شعار گزینه دو چیست؟

شباهت ۸۰ درصدی سوالات آزمون به کنکور سراسری

جامعه آماری گزینه دو چگونه است؟

به دلیل هزینه پایین و مقرون به صرفه و داشتن نمایندگی در سراسر ایران، جامعه آماری بالایی دارد.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها