بررسی مزایای و معایب آزمون قلم چی و نکات مربوط به آن

بررسی مزایا و معایب آزمون قلم چی
مسیر مطالعه

اگر هنوز هم سردرگم هستید و نمی‌دانید که باید در کدام آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید، توجه به مزایا و معایب آزمون‌های مختلف کمک بسیار زیادی به شما می‌کند. به طور مثال در بررسی‌هایی که روی مزایا و معایب آزمون قلمچی انجام شده، مشخص می‌شود که این آزمون جامعه آماری بسیار بالایی دارد و تراز کسب شده واقعی‌تر است. همچنین سطح سوالات نسبت به کنکور سراسری کمی بالاتر بوده و با شرکت در این آزمون، شاید کمی احساس شکست کنید. انتخاب یک مشاور کار بلد مسیر انتخاب آزمون‌های آزمایشی را برایتان راحت‌تر می‌کند.

بررسی مزایا و معایب آزمون قلم چی به صورت کلی

برای بررسی آزمون‌های قلمچی می‌بایست مزایا و معایب آن‌ را از زوایای متفاوتی جامعه آماری، هزینه و برنامه‌های این مجموعه مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانید دید کلی نسبت به این آزمون‌ها پیدا کرده و در آن‌ها شرکت کنید. این مولفه‌ها شامل موارد زیر است:

 سطح سوالات آزمون قلمچی

سؤالات آزمون قلمچی هر ساله بررسی و  می‌شوند و طراحان این سوال‌ها سعی دارند که ایده‌های نو را در آزمون قرار دهند. چرا که می‌بایست شما دانش آموزان را از همه نظر ارزیابی کنند. به همین دلیل، سوالاتی که از سمت کانون آزمون قلمچی طراحی می‌شوند،  کیفیت بالایی دارند. کسانی که اعتماد به نفس کم‌تری نسبت به سایر دانش آموزان دارند، ممکن است انگیزه خود را در مواجه با این آزمون‌ها از دست بدهند. این مورد از معایب آزمون قلم چی محسوب می‌شود. 

در مجموع این آزمون‌ها سطح بسیار بالایی دارند. همچنین نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی چالشی‌تر هستند. اگر جز دانش آموزان ضعیف یا متوسط هستید، بهتر است به سراغ سایر آزمون‌های آزمایشی بروید که سطح سوالاتشان مشابه با کنکور سراسری است. شاید بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 همین آزمون‌ها باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 را از دست ندهید.

بررسی مزایا و معایب آزمون قلمچی از نظر جامعه آماری

از مزایا آزمون قلم چی می‌توان به این نکته اشاره کرد که بین تمامی آزمون‌های آزمایشی، آزمون قلمچی جامعه آماری بالاتری دارد. این مورد نشان دهنده این است که رتبه افرادی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، واقعی‌تر است. هر چقدر این جامعه آماری بالاتر باشد، توزیع جمعیت همه سطوح داوطلبان بالاتر رفته و همچنین رتبه و تراز دریافتی شما نسبت به سایر آزمون‌ها واقعی‌تر است. 

به دلیل این‌که موسسه قلمچی سابقه بالایی دارد و به دانش آموزان بورسیه ارائه می‌کند، جامعه آماری این موسسه نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی و موسسات دیگر، بیش‌تر است. این مورد در واقع برای آزمون‌های آزمایشی نوعی مزیت محسوب می‌شود. 

مزایا و معایب آزمون قلمچی بر اساس برنامه آزمون

برنامه آزمون شما داوطلبان اهمیت بسیار زیادی دارد. این ملاک می‌تواند مقدار کیفیت آزمون‌ها را مشخص کند. در این مورد باید به فاکتورهای زیر توجه کنید تا بتوانید کیفیت آزمون‌ها را تشخیص دهید: 

  • برنامه نباید کلی ارائه شود و باید جامع و با جزئیات دقیق باشد.‌
  • سر فصل‌های برنامه باید مطابق با کتاب درسی باشند. 
  • فاصله بین دو آزمون باید زمان مناسبی داشته باشد. 
  • زمانبندی منطقی جهت پوشش مطالب پایه دوازدهم وجود داشته باشد. 

با بررسی آزمون های آزمایشی قلم چی توصیه می‌شود که اگر شما مطالعه خود را قبل از برنامه یا با برنامه آزمون‌های قلمچی هماهنگ نکرده‌اید، می‌بایست برنامه مشخصی از موسسه قلمچی دریافت کنید. البته در برنامه‌ای که موسسات مختلفی ارائه می‌دهند، شرایط و برنامه زندگی شما در نظر گرفته نمی‌شود. از این رو بهتر است خودتان برنامه ریزی منظم و مرتبی در نظر بگیرید. در این مسیر، کمک گرفتن از مشاوره کنکور می‌تواند موثر باشد. در این صورت است که می‌توانید موفق شوید.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

بررسی مزایا و معایب ازمون قلمچی با توجه به زمان بندی

در مورد بررسی معایب و مزایای آزمون آزمایشی قلمچی باید گفته شود که این موسسه معتبر، تقریبا برنامه کاملی برای داوطلبان ارائه می‌کند. با توجه به این‌که فاصله بین آزمون‌ها دو هفته است، شاید برخی از داوطلبان نتوانند خود را با آزمون هماهنگ کرده و به آزمون برسانند. در این صورت شما دچار استرس و اضطراب می‌شوید. از این رو نقطه ضعف آزمون قلمچی را می‌توان زمان بندی نامناسب دانست.

مزایا و معایب آزمون قلمچی از نظر کارنامه و پاسخنامه تشریحی

موسساتی که کارنامه دانش آموزان را همراه با پاسخنامه تشریحی کامل در سریع‌ترین زمان ممکن به دستشان می‌رسانند، طرفداران بیش‌تری دارند. چرا که این امر بسیار مهمی است. شما باید بتوانید با در دست داشتن کارنامه تشریحی با توجه به تراز و رتبه کسب کرده خودتان، سطح علمی خود را بررسی کنید‌.

این بررسی و ارزیابی باعث می‌شود که اگر نقطه ضعفی دارید، هر چه سریع‌تر برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید. در بررسی مزایا و معایب آزمون قلمچی باید گفته شود که آزمون‌های کانون قلمچی در مورد کارنامه بسیار کاربردی عمل کرده و کارنامه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

از طرف دیگر پس از ۵ ساعت از برگزاری آزمون، کارنامه و پاسخنامه تشریحی به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد. این‌کار باعث می‌شود که شما بتوانید تراز خود را در مقایسه با آزمون‌های سال قبل تجزیه و تحلیل کنید.

مزایا و معایب قلمچی از نظر هزینه

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام انتخاب موسسات آموزشی مطرح است، هزینه این آزمون‌هاست. این نکته را در نظر بگیرید که قیمت این آزمون‌ها تاثیری روی کیفیت آن‌ها ندارد. شما باید در نظر داشته باشید، موسسه‌ای که هزینه آزمون‌های آن بالاست، لزوما به این معنی نیست که آزمون‌های باکیفیتی برگزار می‌کند. همچنین ممکن است که آزمون‌های ارزان قیمت نیز کیفیت بالایی نداشته باشند. از این رو بهتر است در کنار سایر عوامل، هزینه آزمون‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. 

در نقد و بررسی این آزمون‌ها از نظر هزینه باید به این نکته اشاره کرد که این آزمون‌های آزمایشی، هزینه ثابتی نداشته و در شهرها و استان‌های مختلف، متفاوت است. در مجموع باید گفت که قیمت آزمون آزمایشی قلمچی از سایر موسسات بالاتر است. البته توجه داشته باشید که در صورتی که دانش آموزی با معدل بالای ۱۸ هستید، می‌توانید از این موسسه بورسیه دریافت کنید و نگران هزینه نباشید.

نکات مهم مثبت آزمون قلمچی

این ازمون هر دو هفته یک‌بار برگزار شده و همین مورد باعث تمرین مستمر و مرور می‌شود. برنامه درسی آزمون قلمچی با توجه به برنامه مدارس است و همین امر باعث می‌شود تا شما نسبت به یک برنامه بلند مدت بی‌نیاز باشید.

  • جامعه آماری آزمون قلمچی بالاست و امکان ارزیابی دقیق وجود دارد.
  • رتبه‌های برتر در این کنکورهای آزمایشی شرکت می‌کنند، از این رو با خیال آسوده می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

معایب آزمون قلمچی

علاوه بر مزایایی که این موسسه دارد، دارای معایبی نیز هست: 

  • در اکثر مواقع پشتیبان‌های شما، مجبورتان می‌کنند که کتاب یا دی وی دی تهیه کنید. این‌کار دید خوبی را نسبت به موسسه ارائه نمی‌کند. 
  • هزینه آزمون‌های قلمچی از سایر موسسات بالاتر است. 
  • ضریب سختی و سطح سوالات بسیار بالاست و همه داوطلبان نمی‌توانند در آن شرکت کنند. 
  • در سال‌های اخیر تقلب در آزمون‌های قلمچی دیده شده و قبل از آزمون سوالات لو می‌رود. همین عامل باعث عدم اعتماد داوطلبان به این آزمون‌ها می‌شود.

جمع بندی بررسی صفر تا صد آزمون های قلمچی

آزمون قلمچی سابقه بسیار درخشانی در میان سایر آزمون‌های آزمایشی دارد. البته این موسسه دارای ضعف‌های نیز هست که قابل چشم پوشی نیست. مثلا هزینه بالای آزمون‌ها ممکن است شما را از انتخاب منصرف کند. البته نباید ارائه کارنامه و پاسخنامه تشریحی در سریع‌ترین زمان ممکن، داشتن برنامه ریزی دقیق و راهبردی و بورسیه برای دانش آموزان درس خوان را فراموش کنید. اگر دچار تردید هستید، با مراجعه به مقاله بررسی مزایا و معایب آزمون گزینه 2 می‌توانید به یک جمع بندی کلی برسید.

اگر نظر یا تجربه‌ای در مورد آزمون‌های قلم چی دارید حتما به ما در قسمت نظرات بگویید.

سوالات متداول

مزایای آزمون قلمچی چیست؟ 

جامعه آماری بالا و ارائه کارنامه در سریع‌ترین زمان ممکن از مهم‌ترین مزیت‌های این آزمون است.

معایب آزمون قلمچی چیست؟

هزینه بالا و سطح بسیار دشوار سوالات آزمون را می‌توان از معایب آزمون‌های قلم چی دانست.

آزمون قلمچی بورسیه دارد؟

اگر بزاعت مالی ندارید و معدلتان بالای ۱۸ است، می‌توانید به صورت بورسیه در آزمون شرکت کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایدا
ایدا
1 روز قبل

یه سوال برای شرکت در ازمون قلم چی کارت ورود به جلسه هم نیازه؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
1 روز قبل
پاسخ به  ایدا

سلام خیر نیازی نیست