رازهای ناگفته موفقیت در کنکور؛ اهمیت هر پایه در کنکور 1404 چیست؟

اهمیت هر پایه در کنکور (3 رشته و 3 پایه)
مسیر مطالعه

آیا می‌دانید تفاوت بین گرفتن رتبه زیر هزار و یک رتبه معمولی به میزان تسلط شما روی کدام دروس بستگی دارد؟ بیایید بررسی کنیم که راز موفقیت رتبه‌های برتر چیست و آن‌ها روی چه دروسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. درواقع اگر می‌دانستید که نمرات پایین در پایه دهم می‌توانند موفقیت شما را چگونه در کنکور به خطر بیندازند، شاید تلاش بیشتری می‌کردید. در این مطلب در مورد اهمیت هر پایه در کنکور 1404 به‌علاوه درصد هر پایه در کنکور 1404 صحبت خواهیم کرد.

  • پایه دهم حدودا 25 تا 35 درصد در کنکور
  • پایه یازدهم 30 تا 35 درصد در کنکور
  • پایه دوازدهم 30 الی 45 درصد در کنکور

به‌طورکل می‌توان برای هر سه رشته اهمیت هر پایه در کنکور 1404 را به‌صورت تقریبی مانند نمودار زیر در نظر گرفت:

اهمیت هر پایه در کنکور
اهمیت هر پایه در کنکور

اهمیت پایه دهم در کنکور

پایه دهم حدودا 25 تا 35 درصد در کنکور تاثیرگذار است. به‌طور کل طبق تحلیل‌هایی که مشاوران نوترفیل از سال‌های گذشته انجام داده‌اند مشخص شده است که باید حجم سوالات پایه دهم نسبت به تعداد کل سوالات تخصصی در هر سه رشته، حدود 25 تا 35 درصد در نظر گرفت. بااین‌حال برای اینکه دقیق‌تر بدانید چند درصد کنکور از دهم است، ما مطلبی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌تواند پاسخ سوال شما را بدهد.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

اهمیت پایه یازدهم در کنکور

پایه یازدهم هم طبق تحلیل‌ها مانند پایه دهم به‌صورت میانگین 30 تا 35 درصد سوالات را به خود اختصاص می‌دهد. پس همانطور که دیدید اگر پایه یازدهم و دهم را کلا به‌عنوان دروس پایه در نظر بگیرید، در کمترین حالت 55 درصد و در بیشترین حالت 70 درصد از سوالات کنکور را تشکیل می‌دهند. البته در نظر گرفتن درصد 70 برای تعداد سوالات دروس پایه به‌نظر عددی اغراق‌آمیز می‌رسد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه برای بررسی دقیق‌تر اینکه چند درصد کنکور از یازدهم است می‌توانید مطلب ما در این مورد را بخوانید.

اهمیت پایه دوازدهم در کنکور

پایه دوازدهم را بسیاری از دانش‌آموزان، پایه بسیار مهمی برای کنکور می‌دانند. طبق بررسی‌های انجام‌شده روی کنکورهای سال‌های گذشته می‌توان نتیجه گرفت، که بین 30 الی 45 درصد از مجموعه سوالات کنکور، به پایه دوازدهم اختصاص دارد. با این توضیح، بله قطعا این پایه اهمیت زیادی دارد ولی طبق تجربه حذف هیچ پایه‌ای کار درستی نیست، به‌علاوه اینکه شما بدون پایه قوی در سال‌های دهم و یازدهم نمی‌توانید در پایه دوازدهم هم به اندازه‌ای که می‌خواهید نتیجه لازم را بگیرید.
به‌صورت کلی طبق برآوردهایی که ما به‌عنوان مشاوران نوتروفیل انجام داده‌ایم، می‌توانیم اهمیت دروس پایه یعنی دهم و یازدهم را باهم 50 درصد و پایه دوازدهم را 50 درصد در نظر بگیریم. اگر بخواهید به‌طور دقیق‌تر از اهمیت این پایه آگاه شوید، بهتر است مطلب ما در مورد چند درصد کنکور از دوازدهم است را به دقت بخوانید.

تاثیر و اهمیت هر پایه کنکور و مشاور

ابتدا باید بدانید که منبع ما یا هر سایت دیگری برای بررسی میزان اهمیت هر پایه در کنکور 1404 براساس تحلیل سوال‌های کنکور در چند سال اخیر عمل می‌کند، چراکه سازمان سنجش تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی از میزان تاثیرگذاری هر پایه اعلام نکرده است. شما با دانستن درصد هر پایه در کنکور 1404 متوجه خواهید شد، که باتوجه به زمانی که دارید باید چه‌قدر برای هر پایه تحصیلی وقت بگذارید و چطور آن را در برنامه‌ریزی خود اعمال کنید. اگر تصور می‌کنید

در برنامه‌ریزی ممکن است نیاز به کمک داشته باشید یک مشاوره حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند.

درواقع اگر برایتان سوال است که چگونه باید این درصدها را به بهترین شکل ممکن در برنامه‌ریزی برای مطالعه خود اعمال کنید، پیشنهاد می‌کنم که با یک مشاور کنکور حرفه‌ای صحبت کنید تا با توجه به شرایط و اهداف شخصی شما، یک برنامه دقیق و شخصی‌سازی‌شده ارائه دهد.

مشاوره کنکور نوتروفیل، مشاوره با رتبه برترها

مشاوران نوتروفیل دقیقا می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند چراکه برنامه‌ای متناسب با اهداف و نیازهای شما تدوین می‌کنند و به‌صورت کامل روی اجرای برنامه نظارت خواهند داشت.

تاثیر سوابق تحصیلی و معدل هر پایه در کنکور

یکی دیگر از مواردی که در سال‌های اخیر اهمیت بسیاری یافته است، تاثیر سوابق تحصیلی و معدل هر پایه روی کنکور است. در شکل زیر تاثیر سوابق تحصیلی و معدل را روی کنکور را می‌توانید ببینید:

همچنین برای بررسی جزئیات بیشتر این جدول را بررسی کنید:

عنواننسبت/درصدتوضیحات
سوابق تحصیلی (60 درصد کل)
نتایج دوازدهم40  درصدتاثیر مستقیم بر انتخاب رشته و ورود به دانشگاه
نتایج یازدهم20  درصد
کنکور سراسری (40 درصد کل)تاثیر بر نتایج کنکور
نتایج دوازدهم50  درصد
نتایج یازدهم30 درصد
نتایج دهم20  درصد

موفقیت در کنکور سراسری به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها دانستن اهمیت هر پایه در کنکور است. در این مطلب از نوتروفیل اهمیت هر پایه در کنکور را به همراه تاثیر معدل و سوابق تحصیلی هر پایه بررسی کردیم. همانطور که از توضیحات این مطلب هم مشخص است هر پایه‌ای اهمیت خود را دارد و نباید هیچ‌یک از پایه‌ها را نادیده گرفت. به‌علاوه باوجود اهمیت پایه دوازدهم، عمدتا بدون داشتن دانش کافی از پایه دهم و یازدهم امکان موفقیت در این پایه هم اندک است. پس توصیه اصلی این است که ترجیحا هیچ پابه‌ای را کنار نگذارید.

سوالات متداول

آیا هر سه پایه را می‌توان دارای اهمیتی یکسان دانست؟

شاید تا سال‌های گذشته هر پایه را می‌توانستیم 30 درصد در نظر بگیریم ولی باتوجه به تغییرات اعمال شده می‌توان پایه دوازدهم را مهم‌تر دانست.

آیا می‌توانیم پایه دهم و یازدهم را حذف کنیم؟

اگر واقعا این توانایی را در خود می‌بینید که بدون مرور پایه دهم و یازدهم بتوانید در دوازدهم درصد قابل قبولی بگیرید می‌توانید روی این گزینه فکر کنید ولی به‌طور کل این کار پیشنهاد نمی‌شود مگر اینکه زمان بسیار کمی داشته باشید.

سوابق تحصیلی و کنکور سراسری چطور روی رتبه تاثیر می‌گذارند؟

تاثیر سوابق 60 درصد و کنکور 40 درصد است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها