از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟

When should we start for the 1404 entrance exam?
مسیر مطالعه

شاید بزرگ‌ترین دغدغه هر داوطلب کنکور این باشد که نمی‌داند دقیقا باید از کی استارت مطالعه برای کنکور 1404 را بزند. اصلا یکی از رمزهای موفقیت در کنکور این است که بدانید در چه بازه زمانی بهتر است چه کاری انجام دهید.
در مورد زمان شروع برای کنکور، سطح دانش و پایه تحصیلی شما می‌تواند تاثیر مستقیم داشته باشد. مثلا اگر پایه دهم یا یازدهم هستید، بهترین کار این است که به درس‌های مدرسه مسلط شوید و سپس در تابستان علاوه بر مرور و جمع‌بندی این دروس، تست بزنید. یا اگر دانش‌آموز دوازدهمی هستید، باید از همین امروز شروع کنید و بعد از تعیین سطح، با یک برنامه‌ریزی اصولی حرکت کنید.
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله نقشه راه دقیقی برای موفقیت در کنکور ترسیم کنیم تا به پاسخ از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم برسید. اما در کل هر چه زودتر شروع کنید، احتمال رسیدن به هدفتان بالاتر است. البته نمونه‌های زیادی در دوره‌های قبل دیده شده که دیر شروع کرده‌اند؛ اما باز هم رتبه خوبی به دست آوردند. پس شما هم حتی اگر در اسفند پایه دوازدهم بخواهید استارت بزنید، با کمک یک مشاور باز هم میتوانید موفقیت را تجربه کنید. زیرا مشاور با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از روش‌های مطالعه درست

انگیزه کافی برای تلاش مستمر را در شما ایجاد کرده و مسیر را برایتان هموار خواهد کرد.

چرا به این مسئله اطمینان دارم و دارم با اطمینان خاطر باهاتون اینجا صحبت میکنم؟ ببینید من یکی از دوستانم برعکس من خیلی دیر برای کنکور استارت زد و تونست با کمک یک مشاور کاربلد رتبه‌ش رو به منی که چندین وقت بود در حال خوندن بودم نزدیک کنه. کافیه به صفحه مشاور کنکور مراجعه کنین تا با سایر وظایف و ویژگی‌های مشاوران ما آشنا شوید.

بهترین زمان شروع مطالعه برای کنکور 1404

اگر شما هم جزو داوطلبانی هستید که منتظر یک فرصت مناسب می‌گردید تا همه چیز به طور معجزه‌واری، ایده‌آل باشد؛ بهتر است همین امروز شروع کنید. چون شنبه موعود هیچ‌وقت قرار نیست برسد، بلکه خودتان باید آن را بسازید.
باید بدانید کمال‌طلبی و منتظر ماندن برای فرصت مناسب، فقط باعث می‌شود زمانتان را از دست بدهید و در نهایت در استرس و اضطراب اهمال‌کاری گیر بیفتید. هر چه زودتر شروع کنید، زمان بیشتری برای شناسایی نقاط ضعف خود دارید و می‌توانید با آرامش و آمادگی کامل‌تری سر جلسه کنکور حاضر شوید.
اما حالا که می‌خواهید بدانید شروع برای کنکور 1404 از کی باشه؟ بد نیست بدانید، بهترین زمان برای شروع مطالعه برای کنکور 1404 به شرایط و اهداف شما بستگی دارد.

اگر دانش‌آموز سال یازدهم هستید:

  • تابستان یازدهم تا دوازدهم بهترین زمان برای شروع مطالعه‌ی جدی است. در این زمان فرصت دارید تا مباحث پایه را مرور کنید و به آن مسلط شوید. به‌این‌ترتیب هم بخش زیادی از مطالب کنکور را یاد گرفته‌اید و هم پایه قوی برای دروسی که در سال دوازدهم تدریس می‌شوند، ساخته‌اید.
  • همچنین می‌توانید از مهرماه یازدهم شروع کنید. شاید به نظرتان خیلی زود باشد، ولی زمان بیشتری برای مطالعه کنکوری خواهید داشت. اما حواستان باشد که در این صورت، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا مبادا مطالعه کنکوری، یادگیری امتحان نهایی شما را مختل کند.

اگر دانش‌آموز سال دوازدهم هستید:

  • هر چه زودتر شروع کنید، بهتر است. اغلب کنکوری‌ها از مهرماه و هم‌زمان با پایه دوازدهم، مطالعه کنکوری را شروع می‌کنند که البته فشار و استرس بیشتری را نیز باید بپذیرند. بااین‌حال حتی اگر از اسفند ماه شروع کنید، باز هم می‌توانید با برنامه‌ریزی و تلاش به نتیجه‌ی دلخواه برسید.
  • دقت کنید که در دوران جمع‌بندی، باید به مرور کل مطالب و تست‌زنی بپردازید.

اگر پشت‌کنکوری هستید:

  • بهتر است از فردای کنکور استارت مطالعه برای کنکور 1404 را بزنید.
  • باید از همان ابتدا با برنامه‌ریزی و انگیزه بالا شروع کنید.
  • می‌توانید از منابع کمک‌آموزشی و کلاس‌های کنکور استفاده کنید.
  • همچنین باید به نقاط ضعف خود توجه کرده و برای رفع آن‌ها تلاش کنید.

چگونه برای کنکور 1404 شروع کنم؟ 7 مرحله که رتبه های برتر رعایت میکنند

قبلا در مقاله شروع از صفر برای کنکور به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کردیم. اگر این مقاله را مطالعه کرده باشید میدانید که پاسخ این سوال که چگونه برای کنکور شروع کنیم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بر اساس تجربه تیم نوتروفیل، اغلب رتبه‌های برتر مراحل زیر را برای شروع مطالعه برای کنکور رعایت کردند:

نحوه شروع برای کنکور 1404
نحوه شروع برای کنکور 1404
  • هدف خود را مشخص کنید:

در کدام رشته و دانشگاهی می‌خواهید قبول شوید؟ چه رتبه‌ای را در کنکور هدف‌گذاری کرده‌اید؟

  • برنامه‌ریزی کنید:

با توجه به هدف و زمان باقی‌مانده تا کنکور، برنامه‌ریزی درسی داشته باشید. حتما در برنامه خود، زمان مطالعه هر درس، زمان استراحت و زمان آزمون‌های آزمایشی را مشخص کنید. همچنین سعی کنید برنامه شما واقع‌بینانه و متناسب با توانایی‌هایتان باشد که بتوانید آن را موبه‌مو اجرا کنید.

  • منابع مورد نیاز خود را تهیه کنید:

کتاب‌های درسی منبع اصلی شما هستند. بعد از اینکه مطمئن شدید همه کتاب را قورت داده‌اید، کتاب‌های کمک‌آموزشی مناسب خود را تهیه کنید. از منابع معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

  • شروع به مطالعه کنید:

از مباحث پایه شروع کنید و به تدریج به مباحث دشوارتر بروید. در حین مطالعه، نکات مهم را یادداشت و خلاصه‌ای از مطالب را تهیه کنید. تست‌های آموزشی مربوط به هر مبحث را بعد از مطالعه حل کنید تا فهم عمیق‌تری نسبت به مطالب داشته باشید.

  • به طور مستمر مطالعه کنید:

هر روز، حتی شده برای مدت زمان کوتاه، درس بخوانید. ثبات در مطالعه مهم‌تر از مطالعه حجم زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است و تنها راه حل این استمرار داشتن برنامه‌ریزی است. مطالعه مقاله برنامه ریزی درسی برای کنکور می‌تواند برای یک روتین مناسب به شما کمک کند.

  • از آزمون‌های آزمایشی استفاده کنید:

در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. با شرکت در آزمون‌ها، با نحوه‌ی سوالات کنکور آشنا می‌شوید و می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

  • انگیزه خود را حفظ کنید:

روی هدف خود تمرکز و برای رسیدن به آن تلاش کنید. با تبدیل مطالعه به یک فرآیند لذت‌بخش می‌توانید ساعت‌های طولانی روی کتاب متمرکز شوید. به خودتان استراحت بدهید و از فعالیت‌های مورد علاقه خود نیز لذت ببرید.

چطور برای کنکور 1404 برنامه ریزی کنم؟ گام به گام با یک نقشه راه

کنکور سراسری آزمونی سرنوشت‌ساز است که مسیر تحصیلی و آینده شما را تا حد زیادی مشخص می‌کند. برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای این آزمون می‌تواند شانس قبولی شما را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد. در ادامه، گام‌هایی را برای برنامه‌ریزی کنکور 1404 به شما ارائه می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن برای این رقابت آماده شوید.

نحوه برنامه ریزی برای کنکور 1404
نحوه برنامه ریزی برای کنکور 1404
  • همان‌طور که گفتیم اولین قدم در برنامه‌ریزی، تعیین هدف نهایی شماست. با در نظر گرفتن علایق، توانایی‌ها و ظرفیت‌هایتان، هدفی واقع‌بینانه و درعین‌حال چالش‌برانگیز برای خود تعیین کنید.
  • منابع آموزشی متعددی برای کنکور وجود دارند. کتاب‌های درسی، کمک‌آموزشی، تست‌ها و جزوات آموزشی از جمله این منابع هستند. با توجه به پایه تحصیلی، رشته تحصیلی و شیوه یادگیری خود، منابع مناسب را انتخاب کنید.
  • با توجه به حجم مطالب و زمان باقی‌مانده تا کنکور، برنامه‌ریزی درسی منظمی داشته باشید. در برنامه خود، زمان مطالعه هر درس، زمان استراحت و زمان آزمون‌های آزمایشی را مشخص کنید.
  • تنها مطالعه صرف، تضمینی برای موفقیت در کنکور نیست. روش مطالعه شما نیز بسیار مهم است. از روش‌های مختلف مطالعه مانند مطالعه فعال، خلاصه‌نویسی، نقشه مفهومی و حل تست استفاده کنید.
  • ثبات در مطالعه مهم‌تر از مطالعه حجم زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است. مطالعه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و در بین مطالعه هر بخش، به خودتان استراحت بدهید.
  • برنامه‌ریزی خود را بر اساس نتایج آزمون‌های آزمایشی تنظیم کنید و نقطه‌ضعف خود را در اولویت قرار دهید.
  • در صورت نیاز، از معلم، مشاور یا رتبه‌های برتر کنکور کمک بگیرید.

اگر تابستان برای کنکور 1404 مطالعه نکنیم احتمال قبولی نیست؟

همیشه شنیده‌ایم که می‌گویند، هر چه بیشتر تلاش کنی، موفق‌تر می‌شوی. اما گاهی در کنکور مواردی را می‌بینیم که بیشتر شبیه معجزه است. کم نبوده‌اند، داوطلبانی که در ماه‌ها یا حتی هفته‌های آخر به خودشان آمده‌اند و با انگیزه بالا موفق به کسب رتبه‌های خوب شده‌اند. توصیه می‌کنم مقاله موفقیت در کنکور را با دقت مطالعه کنید.
احتمال قبولی در کنکور 1404 بدون مطالعه در تابستان نیز غیر ممکن نیست. اما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  1. مثلا اگر پایه تحصیلی قوی دارید و در دوران مدرسه به خوبی درس خوانده‌اید، احتمال قبولی شما حتی بدون مطالعه در تابستان نیز می‌تواند تا حدی بالا باشد.
  2. اگر قصد قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های کم رقابت را دارید، احتمال قبولی شما بدون مطالعه در تابستان نیز بیشتر خواهد بود.
  3. اگر از اکنون تا کنکور به طور منظم و با برنامه مطالعه کنید، می‌توانید جبران مطالعه تابستان را بکنید و به رتبه دلخواه خود برسید.

بااین‌حال، مطالعه در تابستان برای کنکور 1404 بسیار مفید است و می‌تواند احتمال قبولی شما را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد. زیرا در این فصل فشار درسی کمتر است و شما می‌توانید با تمرکز بیشتر به مطالعه مفاهیم پایه بپردازید. همچنین مطالعه در تابستان به شما کمک می‌کند تا مطالب آموخته شده در دوران تحصیل را از یاد نبرید و با ذهنی آماده وارد سال جدید تحصیلی شوید.

از همین امروز استارت مطالعه برای کنکور 1404 را بزنید و با کمک مشاوران نوتروفیل به نتیجه دلخواه برسید

در این مقاله گفتیم که از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم و توضیح دادیم که موفقیت در کنکور 1404 در گرو برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مستمر است. البته علاوه بر مطالعه، شما باید از روش‌های مطالعه درست استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود که حتی اگر قصد قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر را ندارید، باز هم مطالعه در تابستان را کنار نگذارید. مطالعه در این فصل به شما کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتر در سال جدید تحصیلی حاضر شوید و از مطالعه خود لذت ببرید.
اما اگر به هر دلیلی تا حالا شروع نکرده‌اید و فکر می‌کنید دیر شده است؛ کافیست تا از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما با یک برنامه‌ریزی شخصی‌سازی‌شده به شما کمک کنند تا بهترین نتیجه ممکن را در زمان باقی‌مانده رقم بزنید.

سوالات متداول

بهترین زمان شروع مطالعه برای کنکور 1404 چه زمانی است؟

بهترین زمان شروع مطالعه، بستگی به پایه تحصیلی و شرایط شما دارد. بااین‌حال، به‌طورکلی تابستان بهترین فرصت برای شروع مطالعه جدی است.

چگونه می‌توان در کنکور 1404 موفق شد؟

موفقیت در کنکور نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تلاش مستمر، استفاده از روش‌های مطالعه درست و حفظ انگیزه است.

آیا مطالعه در تابستان برای کنکور 1404 ضروری است؟

مطالعه در تابستان می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. این زمان برای مطالعه پایه بهترین فرصت است و از فراموشی مطالب جلوگیری می‌کند.

خدیجه باقریان
خدیجه باقریان
خدیجه باقریان، نویسنده متخصص در زمینه کنکور. بعد از 3 سال نگارش در زمینه کنکور حالا افتخار این رو دارم که برای شما نوتروفیلی‌های عزیز و سایت نوتروفیل مطالب کنکوری رو بنویسم. 😍
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها