آزمون ماز یا قلم چی؟ مقایسه بر اساس خروجی آن‌ها

آزمون ماز یا قلم چی
مسیر مطالعه

برای کنکور ابزارهای مختلفی معرفی می‌شود که ادعا می‌کنند فقط با به‌کارگیری آن‌ها به هدف‌تان می‌رسید؛ اما برخی از آن‌ها ضرورتی ندارند. یکی از این ابزارهای مهم برای کنکور، آزمون‌های آزمایشی است و دغدغه اکثر دانش‌آموزان این است که در کدام آزمون شرکت کنند؟ آزمون ماز یا قلم چی؟ زیرا همان‌طور که در جریان هستید، کنکور یک آزمون تستی با تعداد سوالات معین است. شما باید در زمان محدود به بیشترین سوال ممکن پاسخ درست دهید. کنترل و مدیریت آزمون چیزی نیست که شما بتوانید در یکی الی دو هفته آن را بیاموزید و به اجرا درآورید. چرا که مدیریت آزمون یک مهارت است و باید این مهارت را با تمرین بیاموزید. اما واقعا آزمون ماز بهتره یا قلم چی؟ پاسخ این است که هر کدام دارای مزیت‌هایی هستند که داوطلب باید متناسب با سطح خود، یکی را انتخاب کند. برای روشن شدن موضوع با ما همراه باشید.

اهمیت آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی؛ سنجشی برای شماست تا سطح‌ و میزان یادگیری خود را بسنجید و البته مهارت مدیریت آزمون را هم در خود تقویت کنید. اغلب آزمون‌ها با داشتن برنامه‌ریزی اصولی، بودجه‌بندی مشخصی را که در فواصل دوهفته‌ای برگزار می‌شود، برای داوطلب تعیین می‌کنند. بنابراین داوطلبان با مطالعه مباحث از هر درس و شرکت در آزمون آزمایشی در زمان‌های تعیین شده، کم‌کم به تسلط لازم برای پاسخ‌گویی به سوالات می‌رسند.

اغلب دانش‌آموزان با استفاده از این برنامه به خوبی دروس خود را جمع بندی می‌کنند، و البته با تحلیل آزمون نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل می‌کنند. همچنین این آزمون‌ها فضای کنکور را برای داوطلبان شبیه‌سازی می‌کنند. اما از بین این همه آزمون آزمایشی واقعا کدام بهترین است؟ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 را بخوانید؛ سپس با ادامه این مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های یک آزمون خوب چیست؟

  • کیفیت مناسب سوالات در اکثر درس‌ها حفظ شود.
  • سطح سوالات متناسب با کنکور باشد.
  • دارای بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی منسجم همراه با مرور
  • فاصله زمانی بین دو آزمون استاندارد باشد.
  • از جامعه آماری نسبتاً خوبی برخوردار باشد.
  • امنیت آزمون به خوبی حفظ شود.
  • شهریه متناسب با سطح درآمد جامعه باشد.
  • دارای پاسخ‌نامه کامل و تحلیل همه‌ی گزینه‌ها

برای مقایسه آزمون ماز و قلم چی در ادامه به ویژگی‌های هر موسسه را به‌طور کامل می‌پردازیم.

ویژگی‌های آزمون ماز

برگزاری آزمون به صورت آنلاین: آزمون‌های ماز از همان ابتدای کار غیرحضوری فعالیت می‌کند. می‌توان گفت همین عامل موجب شد به دلیل تجربه و سابقه‌ای که داشت، در دوران کرونا نسبت به آزمون‌های قلم چی توانست، آزمون‌ها را با امنیت بالاتری برگزار کند.

هزینه مناسب‌تر آزمون: یکی دیگر از نقاط قوت آزمون ماز شهریه پایین‌تر آن نسبت به سایر موسسات است، همچنین همه داوطلبان به صورت یکسان شهریه پرداخت می‌کنند و برای با یک دیگر متفاوت نیست. به جزء اشخاصی که خود موسسه ماز به دلیل درصد‌های بالا به صورت رایگان ثبت نام می‌کند.

پاسخ‌نامه دقیق و با جزئیات: پاسخ‌نامه بعد از کیفیت سوالات امتحان اساسی‌ترین بخش یک آزمون است؛ چرا که آزمون دادن علاوه بر سنجش، نوعی آموزش برای دانش‌آموز به حساب می‌آید. پاسخ‌نامه ولی به تحلیل آزمون نیز کمک می‌کند. پاسخ‌نامه قلم چی یا ماز؟ ماز یکی از کامل‌ترین پاسخ‌نامه‌ها را به داوطلبان ارائه می‌دهد.‌

مطابقت سوالات آزمون با کنکور: تا چند وقت پیش برخی از دانش‌آموزان به بالا بودن سطح سوالات و سختی آزمون‌های ماز نسبت به سوالات کنکور شکایت داشتند. اما با توجه به کنکورهای اخیر که سطح سوالات بالاتر رفته؛ تشابه آزمون‌های ماز یا قلم چی با سوالات کنکور بسیار افزایش پیدا کرده و سازگاری بیشتری نسبت به سایر موسسات دارد.

امکان تقلب پایین‌تر و امنیت بیشتر: یکی از دلایلی که تقلب در آزمون‌های ماز کم‌تر پیش می‌آید، این است که این آزمون‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امکان pdf شدن و تبدیل به فایل قابل چاپ را ندارند. به دلیل زمان محدود آمار تقلب در این موسسه کمتر است. همچنین هدف اکثر افراد برای شرکت در آزمون کسب موفقیت است؛ به همین خاطر حضور سیاهی لشکرها کمتر است و قلب نیز در آزمون کاهش می‌یابد.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

ویژگی‌های آزمون قلم چی

جامعه آماری بالا در آزمون: مهم‌ترین ویژگی موسسه قلم چی داشتن جامعه آماری بسیار بالا است به گونه‌ای که در آزمون‌های سالانه بیشترین تعداد داوطلبان را دارد. چرا این ویژگی مهم است؟ زیرا دانش‌آموزان می‌توانند با جمعیتی نزدیک به آمار کنکور رقابت کنند.

شعب مختلف در اکثر نقاط ایران: بیشتر از سی سال است که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان با موسسه قلم چی را می‌شناسند. به همین علت؛ توجه زیادی از این موسسه شده است. شعب مختلفی را در سراسر ایران تاسیس کرده است تا همه دانش‌آموزان از امکانات این موسسه استفاده کنند.

برنامه راهبردی قوی و منسجم: برنامه راهبردی ماز بهتره یا قلم چی؟ از دیگر ویژگی‌های مهم موسسه قلم چی می‌توان از برنامه راهبردی قوی منسجم آن یاد کرد که دارای مرور لازم به ذکر است که بسیاری از موسسات دیگر برنامه خود را بر اساس برنامه قلم چی می‌نویسند.

بورسیه داوطلبان برتر: یکی دیگر از ویژگی‌های کانون قلم چی بورسیه کردن دانش آموزان معدل بالای ۱۷ که تمکن مالی ندارند. برای بررسی کامل‌تر آزمون‌های قلم‌ چی به مقاله بررسی مزایای و معایب آزمون قلم چی و نکات مربوط به آن مراجعه کنید.

نگاه کلی و مقایسه ماز و قلم چی

آزمون ماز بهتره یا قلم چی
مقایسهقلم چیماز
نحوه برگزاریحضوریآنلاین
شهریهگران و متغیرارزان و ثابت
پاسخ‌نامهکاملتحلیل همه‌ی گزینه‌ها
سطح آزمونمطابق با کنکور و سخت‌ترمطابق با کنکور
امنیت آزمونپایین‌ترقوی
جامع آماریبالاترپایین‌تر
نمایندگی‌هاشعب زیادشعب کم
برنامه راهبردیقوی و منظمکاربردی
پشتیبانیدارای پشتیبانیدارای پشتیبانی
کارنامهچندین کارنامه کاربردیکارنامه تحلیلی
روز برگزاریجمعهچهارشنبه و پنج شنبه

نتیجه گیری

شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌تواند به تجربه، مهارت و دانش فرد کمک زیادی کند و حتی موجب افزایش اطلاعات و توانایی‌های داوطلب می‌شود. در این مقاله به مقایسه ماز و قلم چی پرداختیم تا با اطلاعات کامل درباره‌ی انتخاب این دو موسسه برای آزمون تصمیم بگیرید. شما می‌توانید برای یافتن پاسخ سوالات‌تان از مشاور کمک بگیرید و در قسمت نظرات از ما بپرسید.

سوالات متداول

شباهت سوالات قلم چی با کنکور بیشتر است یا ماز؟

سوالات هر دو آزمون در برخی از دروس با کنکور مطابقت دارند.

آزمون‌های قلم چی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر سطح درسی‌تان نسبتا خوب است، مدیریت استرس بلد هستید و توانایی پرداخت بالای هزینه آزمون را دارید؛ قلم چی گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود.

آزمون‌های ماز برای چه افرادی مناسب است؟

اگر به‌دنبال افزایش تسلط هستید یا با آزمون آنلاین مشکلی ندارید، ماز انتخاب مناسبی برای شماست.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها