چالش غمگین اما عاقلانه‌ی چگونه 30 درصد زیست بزنم؟

چگونه 30 درصد زیست بزنم
مسیر مطالعه

زیست بالاترین ضریب را بین دروس تجربی دارد‌. چرا ۳۰ درصد زدن غمگین کننده هست؟ چون عملا دیر شروع کرده‌اید و امید به قبولی در رشته‌های تاپ تجربی در شما از بین رفته است؛ حالا دنبال راه حل بهینه و عاقلانه برای زیست هستید تا به رشته سطح دو برسید. خب راه حل‌های مختلف وجود دارد اما بهترین راه حل برای این سوال که چگونه 30 درصد زیست بزنم، خواندن زیست دوازدهم یا یازدهم به تنهایی، یا زیست دهم و ۲ فصل اول دوازدهم یا روشی است که در ادامه می‌گوییم. برای یادگیری سایر راه حل‌ها به طور کامل با ما همراه باشید.

۳۰ درصد زیست کنکور برای چه هدفی؟

یکی از سوالاتی که در این بازه زمانی مانده تا کنکور پرسیده می‌شود این است که:  چگونه 30 درصد زیست بزنم؟ این سوال را کسانی می‌پرسند که در طول سال نتوانسته‌اند خوب بخوانند و می‌خواهند با تلاش بهینه حداقل ۳۰ درصد سوالات را جواب بدهند. شما عزیزانی که هدف ۳۰ درصد را دارید اول رشته هدف را مشخص کنید.

اگر هدف‌ شما پزشکی و رشته‌های تاپ تجربی است، باید بدانید این درصد کافی نیست و با این درصد عملا و در بهترین حالت می‌توانید به رشته‌هایی مثل فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی که رشته‌‌های سطح دوم هستند فکر کنید‌.

چگونه در سه ماه زیست را 30% بزنیم؟

جمع‌بندی زیست در این ۳ ماه مبحث بسیار حیاتی است؛ چون زیست بالاترین ضریب و تاثیر را درنتیجه شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله جمع بندی زیست کنکور را بخوانید.

در اینجا روش‌های مختلف خواندن زیست کنکور برای 30 درصد را بررسی می‌کنیم:

راه حل اول

  • فصل۱ زیست دهم  پیشنیاز هست.
  • زیست گیاهی: شامل فصل‌های ۶و۷ دهم، ۸و۹ یازدهم، ۶دوازدهم
  • فصل‌های ۱،۲،۵،۷، دوازدهم که از زیست جانوری هستند.

این راه حل اول  بیشتر از ۳۰ درصد سوالات کنکور زیست را تشکیل می‌دهد.

راه حل دوم

  • مطالعه کامل زیست دوازدهم 

مزیت این راه حل آمادگی کامل برای امتحان نهایی است؛ اما از معایبش می‌توان گفت که فصل۳ دوازدهم را هم در بر می‌گیرد که سوالات سخت و غیر قابل حل ممکن است از این قسمت طرح شود. بنابراین بهتر است برای استفاده بهینه از زمان، مباحثی را بخوانید که مطمئن باشید می‌توانید سوالات آن را درست بزنید.

راه حل سوم

  • البته زیست یازدهم ۴۰ درصد سوالات کنکور را شامل می‌شود که می‌توانید یک فصل بجز فصل‌های ۶و۷ را حذف کنید.

راه حل چهارم

  • زیست دهم
  • فصل‌های ۱و۲ دوازدهم 

راه حل‌های سوم و چهارم به دلیل اینکه مباحث امتحان نهایی را شامل نمی‌شوند برای کسانی که امتحان نهایی را نباید شرکت کنند مناسب است.

بنا بر تجربه، مناسب‌ترین و بهترین روش، راه حل اول است. فراموش نکنید که شما علاوه بر یادگیری راه حل‌های جمع‌بندی و تست‌زنی، به راهنما و مشاور هم در مسیر حساس کنکور نیاز دارید که می‌توانید با مراجعه به صفحه مشاوره کنکور تجربی اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنید.

سخن پایانی

خب عزیزانی که هدفتان کسب درصد ۳۰ در زیست است باز هم تاکید می‌کنیم که این درصد برای قبولی در رشته‌‌های تاپ کافی نیست. همکاران و کارشناسان نوتروفیل به صورت تمام وقت برای پاسخگویی به سوالات شما عزیزان حاضر هستند.

سوالات متداول

درصد لازم در درس زیست برای رسیدن به رشته‌های تاپ چند است؟

درصد لازم برای رشته‌های تاپ تجربی ۵۰ درصد است و برای رسیدن به این درصد باید علاوه‌بر مطالعه زیست دوازدهم با هدف امتحان نهایی، دو یا سه فصل از پایه هم مطالعه کنید.

باتوجه به ترکیبی بودن سوالات زیست آیا مجاز به حذف هستیم؟

برای درس زیست چون ماهیت سوالات ترکیبی هستند به سختی می‌توانیم حذف کنیم، اما این نکته را بدانید که این مقاله برای کسانی است که دیر شروع کرده‌اند و می‌خواهند بهترین نتیجه را کسب کنند. اگر خواستید فصلی را حذف کنید میتوانید فصل۳ دوازدهم و فصل‌های گیاهی را حذف کنید.

آیا با مطالعه این مباحث به صورت قطعی به ۳۰درصد می‌رسیم؟

قطعیتی در کار نیست اما اگر زیست دوازدهم را کامل و دقیق بخوانید به ۳۰ وبالاتر می‌رسید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها