چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟ (به همراه یک راز کوچک)

چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟
مسیر مطالعه

چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟ پرسشی مهم، که معمولا ذهن همه کنکوری‌های دغدغه‌مند را مشغول و یا گاهی دچار سردرگمی می‌کند. بعد از گذراندن پروسه انتخاب یک موسسه حرفه‌ای و خوب، حالا باید به سراغ علامت سوال‌هایی که در ذهنمان درباره کنکور و مسیر آن به وجود آمده است برویم. اگر شما هم قبل از جلسه مشاوره نحوه پرسیدن اصولی سوال از مشاور کنکور را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

زیرا ما در نوتروفیل مشاوران رتبه برتری داریم که پاسخ همه سوالات شما را به مطلوب‌ترین شکل ممکن می‌دانند. حتی گاهی پیش می‌آید که پرسیدن برخی پرسش‌ها برای موفقیت شما لازم است اما تابه‌حال به ذهنتان خطور نکرده. اگر می‌خواهید با چند تلنگر ساده از این پرسش‌ها آگاه شوید و همین‌طور به جواب سایر سوالات خود برسید، در این صفحه، چنین مشاوری را پیدا می‌کنید.

معرفی طرح های مشاوره کنکور نوتروفیل

با توجه به تغییرات گسترده کنکور 1403 شما نیاز دارید علاوه بر روش‌ها و فنون مطالعه از تازه‌ترین و به روزترین تغییرات مطلع باشید. پرسش‌هایی از قبیل: چطور از صفر شروع کنم؟ روش مطالعه درست هر درس چیست؟ چه بازه زمانی برای موفقیت در کنکور کافیست و … جزو متداول‌ترین سوالات دانش‌آموزان کنکوری است. همه این موارد سوالات مشاوره‌ای دانش‌آموزان محسوب می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها از مشاور خود بپرسید اما باید توجه داشته باشید که تایم جلسات محدود است و باید سوالات خود را طبقه‌بندی کنید. در این مقاله به بررسی این سوالات می‌پردازیم. بهتر است شما هم قلم و کاغذ به دست بگیرید و سوالات مهمی را که در ادامه گفته می‌شود، یادداشت کنید.

چه سوالاتی از مشاور تحصیلی بپرسیم؟

مهم ترین سوال از مشاور کنکور

مهم‌ترین سوالاتی که باید برای نتیجه بهتر از مشاور بپرسیم، این‌ها هستند:

  • ساعت مطالعه‌ام باید چقدر باشد؟
  • برای مطالعه خانه بهتر است یا کتابخانه؟
  • چقدر تستی و چقدر تشریحی بخوانم؟ روش مطالعه هر درس چیست؟
  • چه رتبه‌ای برای رشته دانشگاهی مورد علاقه‌ام لازم است؟
  • این رشته با توجه به ویژگی‌هایم برای من مناسب است یا خیر؟
  • چطور برای کنکور برنامه بریزم؟ هر مرحله از برگزاری کنکور چگونه است؟
  • کتاب درسی کافی است یا نه؟ چه منابعی برای من مناسب‌تر است؟
  • خیلی خوب درس می‌خوانم اما نتیجه‌ای نمی‌گیرم؛ باید چه کار کنم؟
  • چه راه‌کار‌هایی برای تمرکز وجود دارد؟
  • چطور استرس و اضطرابم را کنترل کنم؟
  • چطور تنبلی و اهمال‌کاری نداشته باشم؟ شروع از صفر چگونه است؟
  • از چه آزمون‌هایی استفاده کنم؟ کدام یک برای من بهتر است؟
  • در سال کنکور، تفریح و استراحتم به چه صورت باشد؟
  • نقاط قوت و ضعف خودم را چطور بشناسم؟ برای رفع نقاط ضعف باید چه کنم؟
  • راه‌کار‌های جلوگیری از فراموشی چیست؟
  • جدیدترین تغییرات کنکور 1403 چیست؟
  • چطور می‌توانم بیشتر انگیزه و پشتکار داشته باشم؟
  • روش مطالعه “مفهومی” به چه صورت است؟

مسلما شما هم حداقل با چند تا از سوالات بالا مواجه شده‌اید و پاسخ مناسبی برای آن‌ها پیدا نکرده‌اید. یک مشاور خوب و حرفه‌ای، توانایی پاسخگویی به تمامی سوالات بالا و پیرامون آن را دارد. مشاوران ما، در تیم نوتروفیل علاوه بر سوالات شما، نیازسنجی‌های دقیقی از هر دانش‌آموز انجام می‌دهند و با مؤثرترین راه‌کار‌ها، مشکلات را حل می‌کنند. در ادامه به بررسی چند سوال مهم خواهیم پرداخت. نگران نباشید! ما اینجاییم تا به تک تک سوالات دانش آموزان پاسخ دهیم.

اصلی‌ترین سوال: آیا در مسیر درستی پا گذاشته‌ام؟

شاید در جواب پرسش “چه سوالاتی از مشاور تحصیلی بپرسیم” اولین سوالی که می‌توان مطرح کرد دقیقا همین باشد. در قدم اول، سعی کنید هدف خودتان را از درس خواندن مشخص کنید. اگر هنوز موفق به این کار نشده‌اید بهتر است افکارتان را روی کاغذ بنویسید، بعد با او در میان بگذارید تا با راهنمایی‌های او تصمیم بهتری بگیرید و دید واقع‌بینانه‌تری پیدا کنید. او با توجه به تجربیاتش، با شناختن ویژگی‌های شخصیتی شما در طی جلسات، می‌تواند بهترین راه‌کار‌ها را بدهد.

دومین سوال: با چه رتبه‌ای می‌توانم رشته مورد علاقه‌ام را قبول شوم؟

حقیقت این است که تعیین کردن پاسخ این سوال کمی دشوار است و هر ساله ممکن است تغییراتی در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال شود. مشاور با برنامه‌ریزی درست و اصولی کمک می‌کند تا شما به بهترین رتبه دست پیدا کنید و سپس این حق انتخاب را خواهید داشت که در هر رشته‌ای که بخواهید تحصیل کنید.

چطور برای کنکور برنامه‌ریزی کنم؟

سوالات مشاوره ای دانش آموزان در مورد برنامه ریزی

همان‌طور که می‌دانید کنکور 1403 با تغییرات زیادی همراه است و همین سبب شده تا دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی دچار سردرگمی شوند. اهمیت یکسان سوابق تحصیلی و کنکور نیز این سردرگمی را دو چندان کرد. مشاور با تخصص و تجربیاتی که دارد می‌تواند با برنامه ریزی درست و آموزش فنون آن به شما این راه را برایتان هموار سازد. بهتر است با او خود رابطه صمیمانه‌ای داشته باشید تا او بتواند با شناخت بیشتر شما برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد. (راستی صداقت هم فراموش نشه!) از نحوه کار و روند مشاوره خود همان ابتدا مطلع شوید و سعی کنید تا با آن هماهنگ باشید؛ البته او هم با شما هماهنگ خواهد شد.

ساعت مطالعه روزانه‌ام چقدر باید باشد؟

در قدم اول باید روحیات و ویژگی‌های شخصیتی شما توسط ایشان بررسی شود تا سپس متوجه شوید چه مقدار به مطالعه نیاز دارید و باید چه پروسه‌ای طی کنید. ساعت مطالعه هر فرد با توجه به بازدهی آن متفاوت است. دست از مقایسه کردن بردارید و به دید دقیقی از ساعت‌های شبانه روز خود برسید تا ساعت مطالعه بهتری تعیین کنید. (البته اینو هم بگم که فکر نکن با ساعت مطالعه پایین میتونی نتیجه خیلی خوبی بگیری؛ فراموش نکن نتیجه خوب مطالعه خوب هم میخواد!) اگر نمی‌توانید در ابتدا ساعت مطالعه بالایی داشته باشید بهتر است با کمک او قدم به قدم این کار را انجام دهید. پرسیدن مداوم سوال در ابتدای مسیر، می‌تواند ادامه راه را آسان‌تر کند.

تستی یا تشریحی؟ با چه روش‌هایی؟

پاسخ این سوال جزو مبهم‌ترین مسائل برای دانش‌آموزان است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم با توجه به اهمیت پیدا کردن سوابق تحصیلی، شما باید برای مطالعه تشریحی خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و صرفا به دروس تخصصی نپردازید. از او خود بخواهید تا مطالعه تستی و تشریحی را بنا به تجربه و تخصص خود در برنامه بگنجاند و شما را نیز در جریان این روند قرار دهد. همچنین روش‌های مطالعه خود را برایش بازگو کنید و سپس از او بخواهید تا روش مطالعه شما را اصلاح کند یا ارتقا دهد. تا حد امکان سعی کنید روش مطالعه را با کمکش شخصی‌سازی کنید و برای هر درس روش مخصوص خودش را به کار ببندید.

از چه آزمون‌هایی استفاده کنم؟ کدام یک برای من بهتر است؟

سوال از مشاور کنکور در مورد بهترین آزمون آزمایشی

آزمون جزو باید‌های یک کنکوری است. ممکن است فکر کنید آزمون‌های دوره‌ای و منظم زیاد مهم نیستند؛ اما در این دوران شما باید عملکرد خود را بسنجید تا بتوانید اشتباهات و نقص‌های خود را برطرف کنید. در این صورت است که می‌توانید با کمترین اشتباه کنکور را پشت سر بگذارید. با آزمون به مرور متوجه نقاط ضعفتان می‌شوید و قدم به قدم رفعشان می‌کنید. همچنین با آزمون دادن می‌توانید مهم‌ترین مهارت، یعنی مدیریت زمان را یاد بگیرید و تمرین کنید. با کمک او و با توجه به سطح علمی‌تان، بهترین آزمون را انتخاب کنید. از ایشان بخواهید تا آزمون‌های مختلف را تحلیل کند و با نوع و ترکیب، سطح علمی و طراحی سوالات آزمون شما را آشنا کند.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

از پرتکرارترین سوالات دانش آموزان: چطور استرس و اضطرابم را کنترل کنم؟

اکثر کنکوری‌ها در جریان سال کنکور با استرس و اضطراب مواجه می‌شوند. البته این موضوع تا حدی طبیعی است اما اگر از حد تعادل بگذرد باید به فکر کنترل آن باشید. روش‌ها و متد‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید استرس خود را به کمترین حد برسانید. البته عموم افراد از این روش‌ها اطلاعی ندارند و نیاز است تا از افراد متخصص جویای این روش‌ها شوید. حتما سعی کنید این احساستان را با خانواده یا مشاور خود در میان بگذارید تا بتوانید هرچه بهتر این مشکل را رفع کنید.

چرا با اینکه درس می‌خوانم، نتیجه نمی‌گیرم؟

این موضوع دلایل مختلفی دارد؛ از جمله این دلایل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. نداشتن تمرکز کافی در هنگام درس خواندن
  2. نداشتن تمرین و تست برای دروس و مفهومی نخواندن
  3. یادگیری ناقص و توهم یادگیری
  4. روش مطالعه نادرست
  5. عدم سنجش و رفع نکردن نواقص کار

همان‌طور که دیدید این موضوع به خاطر هوش یا استعداد فرد نیست و در واقع به مشکلات مطالعاتی شما برمی‌گردد. حتما سعی کنید تمامی تکنیک‌ها و روش‌هایی که در مطالعه به کار می‌بندید، با او در میان بگذارید تا پس از آنالیز کامل، بتواند ریشه مشکلات را پیدا کند.

مهم‌ترین سوال: روش مطالعه مفهومی به چه صورت است؟

این سوال جزو بایدها است و حتما باید آن را در لیست سوالات خود داشته باشید. بدون شک در دوران کنکور بارها و بارها شنیده‌اید که سوالات کنکور به سمت مفهومی شدن رفته‌اند؛ پس در نتیجه شما نیز باید مطالعه مفهومی داشته باشید. روش مطالعه حفظی در حال حاضر نه تنها در کنکور بلکه در امتحانات نهایی هم کاربرد خود را از دست داده است. مهم‌ترین قدم برای شروع مطالعه کنکوری این است که روش مطالعه مفهومی را بیاموزید و به درک عمیقی از هر درس برسید.

چطور تنبلی و اهمال‌کاری را کنار بگذارم؟

چه سوالاتی از مشاور تحصیلی بپرسیم

تنبلی به علت‌های زیادی اتفاق می‌افتد و یک مشکل شایع برای همه افراد است؛ اما در دوران کنکور باید تا حد ممکن از آن به دور باشید. البته شاید حتی احساس کنید در این دوران بیشتر درگیر تنبلی شده‌اید. یکی از دلایل تنبلی در دوران کنکور این است که شما می‌خواهید خودتان را در شرایط جدیدی قرار دهید و مغزتان نیز براساس مکانیزمی که دارد همیشه در برابر این تصمیمات جدید مقاومت می‌کند. مغز ما قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید و شرایط ناآشنا را برای خودش ناامن می‌داند و سعی می‌کند ما را در همان موقعیت‌های قبلی نگه دارد. در ادامه مقاله، راه حل مناسبی برای مقابله با این عملکرد مغز را مشاهده خواهید کرد. وجود ناظر و راهنما در روند مطالعه کمک می‌کند تا تنبلی و اهمال‌کاری کمتری داشته باشید.

راز فوق‌العاده برای رهایی از تنبلی!

تکنیک 5 ثانیه جزو کارآمدترین تکنیک‌ها در مقابله با تنبلی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این تکنیک به این صورت است که بعد از هر تصمیمی که گرفتید آن را زیر 5 ثانیه به صورت فیزیکی انجام دهید تا مغز شما نتواند آن ایده و تصمیم را از بین ببرد و از تصمیم جدید دوری کند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی سوالات متداول دانش‌آموزان از مشاوران پرداختیم تا شما بتوانید سوالاتی که درباره آنان دغدغه‌مند هستید را طبقه‌بندی کرده و در جلسات مطرح کنید. حالا که متوجه شدید در جلسات با مشاور چه سوالاتی رد و بدل می‌شود سعی کنید در قدم اول مشاور مناسبی انتخاب کنید.

پاسخ به سوالات دانش‌آموزان همواره برای تیم نوتروفیل جزو مهم‌ترین اولویت‌ها بوده است؛ حتما مقالات دیگر وبلاگ سایت نوتروفیل را دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مشاور بهترین روش مطالعه برای هر درس را به ما می‌گوید؟

بهترین روش مطالعه برای هر درس بسته به ماهیت آن و اهمیت و ضریبی که در کنکور دارد متفاوت است و باید با او در این خصوص مشورت کنید.

آیا می‌توان از مشاور در مورد مسائل روحی و روانی هم سوال بپرسم؟

بله؛ شما می‌توانید در مورد استرس و اضطراب کنکور، راه‌های حفظ انگیزه و غلبه بر افسردگی هم با او صحبت کنید.

آیا بعد از کنکور و در زمان انتخاب رشته هم کمک مشاور لازم است؟

قطعا بله؛ او می‌تواند پاسخ‌گوی همه سوالات شما در مورد معرفی رشته‌ها، آینده شغلی آنها و بهترین رشته با توجه به رتبه و وضعیت شما باشد.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزانه
فرزانه
5 ماه قبل

واقعا جامع و کامل بودددد
اولین جایی بود که جواب همه سوالاتم رو گرفتم
یکبار هم ازتون مشاوره گرفتم
حرف نداشتیددددد
منتظر مطالب بعدیتون هستیم

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  فرزانه

ممنون بابت نظرت فرزانه جان
امیدواریم موفق باشی

سمانه
سمانه
5 ماه قبل

چقدر این مطلب متفاوت بود با بقیه سایت ها!!
جواب سوالمو گرفتم
طرح های مشاوره کنکور نوتروفیل چه خوبی ای نسبت به مشاوره حضوری داره؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  سمانه

ممنون بابت نظرت سمانه جان
طرح های مشاوره آنلاین مهم ترین مزیتش نسبت به مشاوره های حضوری این هست که باعث میشه تا شما روزانه و به طور مرتب با مشاور در ارتباط باشید و هر سوال یا اشکالی که داشتین توسط مشاور برطرف بشه

Mahnaz
Mahnaz
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من خیلی خوب درس میخونم از نظر خودم اما نتیجه ای نگرفتم تا حالا تو آزمونا
باید چیکار کنم😑

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  Mahnaz

قبل از هر چیزی باید بگردین و دلیلش رو پیدا کنین
شاید تمرکز کافی ندارین
شاید تست به میزان کافی کار نمیکنین
شاید سر جلسه آزمون ها استرس دارین

Mohammed
Mohammed
5 ماه قبل

چه زمانی برای امتحانات نهایی باید آماده بشم؟
من میخوام ترمیم کنم

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  Mohammed

بهتره که از الان هر روز یک تایم خاصی رو به مطالعه تشریحی اختصاص بدین

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  Mohammed

برای امتحانات نهایی بهتره که از بهمن ماه و یا نهایتا اسفند شروع به مطالعه تشریحی کنید و حدودا 2 تا 3 ساعت تایم مطالعه روزانه رو به مطالعه تشریحی اختصاص بدین

سهراب مهری
سهراب مهری
5 ماه قبل

مرور دروس و جمع بندیشون‌ تو دوران عید چجوریه؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  سهراب مهری

شما باید در دوران عید ایرادات اصلی خودتون رو شناسایی کنید و سعی کنین اون ها رو برطرف کنین
برای اینکار میتونین از تست هایی که در طول سال مارک دار کردین و یا کتاب های جمع بندی استفاده کنین و مطالب نیمسال اول دوازدهم و دهم رو در عید مرور کنید

امیر رسول
امیر رسول
5 ماه قبل

مشاوره حضوری بهتره یا مشاوره آنلاین؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  امیر رسول

در شرایط امروزه که دسترسی به اینترنت برای همه وجود داره قطعا مشاوره آنلاین کمک بیشتری میکنه و میتونی به طور پیوسته با مشاور در ارتباط باشی

هادی نظری
هادی نظری
5 ماه قبل

سلام روز بخیر
درسته که میتونیم تو تیم شما مشاورمون رو خودمون انتخاب کنیم؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  هادی نظری

بله هادی جان
شما از طریق سایت و مشاهده پروفایل مربوط به هر مشاور ، میتونین هر مشاوری که خودتون بخواید رو انتخاب کنید

هانیه
هانیه
5 ماه قبل

خسته نباشید میگم بهتون واقعا🤍

دیانا ابراهیمی
دیانا ابراهیمی
2 ماه قبل

سلام، ببخشید من یک سوال داشتم چند درصد بزنیم در آزمون وابسته قبول میشیم؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
2 ماه قبل

سلام دیانا جان
میانگین درصد لازم در هر سال با سال دیگه ممکنه متفاوت باشه
به دلیل تفاوت در سطح سوالات و البته اینکه قبولی در چه رشته ای
ولی به طور کل میانگین درصد 60_70 به بالا برای قبولی رشته های تاپ نیازه

دیانا ابراهیمی
دیانا ابراهیمی
2 ماه قبل

سلام ببخشید یه سوال داشتم

دیانا
دیانا
1 ماه قبل

سلام روزتون بخیر یه سوال داشتم داداش من کنکور داده رفته خدمت بعد اگه دانشگاه قبول بشه میتونه همزمان با خدمت رفتنش دانشگاه هم بره؟؟؟؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
1 ماه قبل
پاسخ به  دیانا

سلام روز شما هم بخیر
خیر معافیت تحصیلی میگیرن