ضرایب دروس کنکور انسانی در کنکور 1403

ضرایب دروس کنکور انسانی
مسیر مطالعه

دانش آموزان باید به دقت دروس تخصصی و عمومی خود را مطالعه کنند. با توجه به شرایط جدید ضرایب دروس تخصصی نقش حائز اهمیتی در کنکور سراسری دارند. داوطلبان گروه انسانی برای قبولی باید به ضرایب دروس کنکور انسانی توجه زیادی داشته باشید. ضریب های کنکور انسانی ۱۴۰۳ میزان اهمیت دروس تخصصی را نشان می‌دهند. هر چه سوالات دروس تخصصی با ضرایب بالا به درستی پاسخ بدهند، شانس قبولی شما در کنکور بیشتر خواهند بود.

ضرایب دروس کنکور انسانی عبارت است از: ادبیات با ضریب 8، ریاضی با ضریب 6، روانشناسی و اقتصاد با ضریب 2 و سایر دروس ضریب 5 دارند. بنابراین بیشترین ضریب در کنکور انسانی متعلق به زبان و ادبیات تخصصی است.

البته دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند، اما سوابق آن‌ها در نتایج کنکور شما تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه بیشتر به جزئیات ضرایب دروس انسانی می‌پردازیم.

ضرایب دروس کنکور انسانی 1403

ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی

همان‌طورکه می‌دانید از سال گذشته دروس عمومی از کنکور حذف شدند و سوالات تنها از دروس تخصصی طرح می‌شوند. شما داوطلبان کنکور انسانی به سوالات 8 درس پاسخ می‌دهید که ضرایب این دروس با یک دیگر متفاوت است. اما سوال مهم که مطرح می‌شود این است که کدام دروس انسانی ضریب بیشتری دارد؟ ادبیات تخصصی مهم‌ترین درس برای شما محسوب می‌شود و ضریب آن 8 است. ریاضی بعد از علوم‌و‌فنون دومین درس مهم است با ضریب 6. در زیر به طور کامل به جدول ضرایب دروس کنکور انسانی اشاره شده است.

نام دروسضرایب
ادبیات تخصصی8
ریاضی6
تاریخ و جغرافیا5
منطق و فلسفه5
عربی تحصصی5
جامعه شناسی5
روانشناسی2
اقتصاد2

از تاثیر مشاوره برای رسیدن به موفقیت و دسترسی به اطلاعات دقیق و درست مربوط به کنکور غافل نشوید. صفحه مشاوره کنکور انسانی 1403 با طرح‌های شگفت‌انگیز نوتروفیل هر آنچه لازم است بدانید، در اختیارتان می‌گذارد.

ضرایب دروس عمومی کنکور انسانی ۱۴۰۳

ضرایب دروس عمومی کنکور انسانی

درست است که دروس عمومی از کنکور حذف شده، اما این دروس در سوابق تحصیلی شما نقش دارند و از این دروس در امتحانات نهایی سوال طرح می‌شود؛ به همین خاطر قصد داریم ضرایب سوابق تحصیلی انسانی برای هر درس را بررسی کنیم. همان‌طورکه در جدول مشاهده می‌کنید، درس فارسی عمومی ضریب 21.63 دارد و در نسبت به سایر دروس بیشترین ضریب را به خود اختصاص داده. دروس عمومی در امتحانات نهایی از ضریب بالایی برخورداراند. لازم به ذکر است که سوابق تحصیلی در سال 1403 فقط متعلق به دروس پایه دوازدهم است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله منابع کنکور انسانی مراجعه کنید.

نام درسضرایب
فارسی عمومی63/21
دینی13/19
زبان انگلیسی8/11
علوم و فنون8/7
تاریخ7
جامعه شناسی7
ریاضی6
جغرافیا6
عربی1/5
فلسفه1/5
سلامت و بهداشت44/3

اهمیت ضرایب دروس کنکور انسانی جدید

همه داوطلبان جهت کسب رتبه مطلوب و همچنین پذیرش در رشته مورد نظر خود می‌بایست دروس کنکور را با برنامه ریزی و اصولی مورد مطالعه قرار دهند. شما با اطلاع از ضرایب می‌توانید از اتلاف وقت نیز خودداری کرده و با توجه به اهمیت هر درس، فرآیند مطالعه را شروع کنید.

میزان تاثیر هر درس از طریق بررسی ضرایب به دست می‌آید که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شده است و می‌توانید از طریق جدول بالا مشاهده کنید. علاوه بر تاثیر ضرایب در قبولی شما، باید توجه نمایید که معدل نیز در کنکور 1403 به میزان 50 درصد، تاثیر قطعی دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که برای قبولی در رشته مورد علاقه‌تان باید علاوه بر تاثیر ضرایب دروس، به معدل خود نیز دقت داشته باشید. مقاله ضرایب دروس کنکور 1403 ؛ ضرایب همه رشته‌ها را از دست ندهید.

تجربه‌ی من در استفاده از ضرایب دروس به من کمک کرد تا بتوانم زمان و انرژی خود را بهینه‌تر مدیریت کنم و عملکرد خوبی در آزمون داشته باشم. با توجه به اهمیت هر درس سعی کردم تمام تلاشم را برای دروس با ضرایب بالا بگذارم و درصد بهتری کسب کنم. ضرایب دروس به من انگیزه‌ی بیشتری داد و مرحله‌ی آماده‌سازی برای کنکور را جذاب‌تر کرد. من با ارزش‌گذاری مناسب به هر درس، خودم را ملزم کردم تا به یک برنامه‌ریزی موثر و سازماندهی شده پایبند باشم.

بودجه بندی کنکور انسانی

بودجه‌بندی دروس کنکور، به تعداد سوالاتی اشاره دارد که در موضوعات مختلف دروس کنکور، از آن‌ها سؤال طرح می‌شود. اهمیت دانستن تعداد سوالات این است که بتوانید زمان خود را مدیریت کنید. کنکور انسانی دارای دو دفترچه است که دفترچه شماره اول شامل: ۲۰ تست ریاضی، ۳۰ تست زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ تست جامعه شناسی و ۱۵ تست روان‌ شناسی می‌شود که جمعا 80 سوال است، مدت‌ زمان مد نظر برای دفترچه اول ۸۵ دقیقه است.

دفترچه بعدی کنکور انسانی ۱۴۰۳، شامل ۸۰ سوال است که 75 دقیقه فرصت پاسخگویی برای این دفترچه درنظرگرفته شده است. دروس این دفترچه شامل: عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد است که به ترتیب ۳۰، ۱۳، ۱۲، ۲۰ و ۱۵ سوال دارند. در این میان چیزی که شما را آماده‌تر و مسیرتان را روشن می‌کند استفاده از پنل تخمین رتبه است که می‌توانید با تاثیر معدل و ضرایب جدید رتبه کنکور خود را تخمین بزنید.

تا این جا با تعداد سوالات و ضرایب دروس کنکور انسانی آشنا شدید، از این پس سراغ ضرایب دروس کنکور انسانی برای دانشگاه فرهنگیان می‌رویم.

ضرایب دروس انسانی برای دانشگاه فرهنگیان

ضریب درس‌های اختصاصی​ برای پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان همان ضرایب کنکور انسانی است. روشن است درس‌هایی که ضریب بالاتری دارند، شانس قبولی شما را افزایش می‌دهند. میزان تراز قبولی که باید آن را کسب کنید تا مجاز به انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه فرهنگیان شوید، تراز 7000 است. هر چه تراز شما بالاتر باشد احتمال قبولی‌تان بیشتر می‌شود.

جمع بندی

برای دستیابی به موفقیت در کنکور، باید از ضرایب دروس کنکور انسانی اطلاع داشته باشید که تاثیر مستقیمی بر قبولی شما در رشته مورد نظر دارد. شما می‌بایست با توجه به ضریب هر درس، برنامه‌ریزی خود را به صورت هوشمندانه جلو ببرید. این کار باعث می‌شود که نتیجه مطلوب در کنکور کسب کنید. البته از تاثیر سوابق تحصیلی نیز نباید غافل شوید. با توجه افزایش تاثیر سوابق تحصیلی که 50 درصد است، نقش مهمی ایفا می‌کند. در این میان سایت نوتروفیل با محتواهای ارزشمندی که تولید میکند کنار شماست تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

سوالات متداول

اطلاع از بودجه بندی کنکور چه کمکی به ما می‌کند؟

اطلاع از بودجه بندی به داوطلبان کمک می‌کند تا دروس مهم را بشناسید و روی آن‌ها متمرکز شوید.

ضرایب دروس عمومی در کنکور چقدر است؟

این دروس بر سوابق تحصیلی شما تاثیر گذارند که در مقاله به آن پرداخته شد.

برای کنکور 1403 داوطلبان نظام قدیم سوالات متفاوت دریافت خواهند کرد؟

خیر، همه بر اساس منابع نظام جدید آزمون می‌دهند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nasim
nasim
2 ماه قبل

ممنون واقعا ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 از جمله نکته‌ها تاثیرگذار در رتبه هر آزمون‌دهنده بوده و توجه به این نکات یکی از عوامل پیروزی در آزمون کنکور است