روش مطالعه ریاضی برای امتحان نهایی

روش مطالعه ریاضی برای امتحان نهایی
مسیر مطالعه

امسال سال بسیار مهمی برای دانش آموزهای همه رشته‌ها است. از امسال در تمام پایه‌ها امتحان نهایی برگزار می‌شود و این یعنی قسمتی از سرنوشت هر دانش‌آموز امسال ساخته می‌شود. یکی از دروس مهم ریاضی است که در تمام پایه‌ها و رشته‌ها امتحان نهایی برگزار می‌شود. برای موفقیت و نمره ۲۰ این درس باید کتاب و تمرین‌ها را کامل ودقیق حل کنید.

دو دسته و دو روش متفاوت خواندن ریاضی برای امتحان نهایی

در این قسمت با کلیات روش مطالعه ریاضی برای 20 نهایی آشنا می‌شوید. دانش آموزان در مواجه با امتحان ریاضی به دو دسته تقسیم می‌شوند که برای هر دو دسته راهکار مناسب ارائه داده می‌شود.

دسته اول

دانش‌آموزهایی هستید که طول سال به خوبی مطالعه کردید، تمام فیلم های سالیانه را دیدید و تست کار کردید و از آمادگی مناسبی برخوردار هستید. تبریک می‌گویم شما تا نمره 20 دو قدم فاصله دارید:

  • قدم اول: مطالعه کتاب و حل تمرین‌های کتاب به صورت دقیق در فرجه امتحان
  • قدم دوم: حل نمونه سوال امتحان نهایی و تالیفی

برای یادآوری نکاتی که رد ابتدای سال مطالعه کرده‌اید و هکچنین مرور و یادآوری نکاتی که فراموش کرده اید احتیاج است حتما یک بار دیگر کتاب درسی را طنالعه کنید و تمرینات را به صورت دقیق حل کنید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را در فرجه امتحانات انجام دهید و قدم دوم که حل نمونه سوال و همچنین قدم اصلی برای موفقیت‌ در امتحانات نهایی است را برای روزهای نزدیک به امتحان بگذارید. یک خبر خوش برای شما هم دارم ما به کمک مشاورین خوب نوتروفیل سوالات چندین سال اخیر ریاضی رو برات یه جا جمع کردیم تا روزهای اخیر درگیر گشتن برای پیدا کردن اونا نشی و به راحتی همینجا دانلودشون کنی. (صبر کن در گوشی یه چیزی رو بگم؛ نمونه سوالات بچهای ریاضی هم یکم پایین تر گذاشتیم😉)

دسته دوم

دانش‌آموزهایی که به اندازه‌ی کافی نخواندید و در این زمان باقی مانده می‌خواهید نمره بالا بگیرید. برای نمره لازم ۳ راهکار لازم هست که به صورت زیر عمل کنید:

  • گام اول: مطالعه‌ فیلم‌های آمادگی امتحان نهایی

شرکت در کلاس‌های آمادگی نهایی و یا دیدن ویدیو آموزشی (که گاها نیاز به زمان بسیاری دارد) دو راهکاری است که می‌توانید در گام اول از آن‌ها استفاده کنید.

  • گام دوم: مطالعه کتاب و حل تمرین‌

حتما بعد از کلاس‌ها و یا دیدن ویدیو آموزشی تمرین‌های کتاب را یک به یک دقیقا حل کنید و در نهایت پاسخ خود را بررسی و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. برای رفع نقاط ضعف خود مجدد ویدیو مربوط به آن قسمت از درس را مشاهده کنید.

  • گام سوم: نمونه سوال

در نهایت حتما از حل نمونه سوال، تکرار و تمرین زیاد برای آشنایی با ضعف‌ها و رفع مشکلات غافل نشوید. حل نمونه سوالات باعث می‌شود تا با سوالات آشنا شوید و به راحتی در جلسه به آن‌ها پاسخ دهید.

در بالا برای دو دسته از داوطلبین روش مطالعه‌ نهایی ریاضی را گفتم. اما این پایان رسالت ما در نوتروفیل نیست. شعار ما عدالت آموزشی است و به همین دلیل برای تحقق این شعار به صورت رایگان روش مطالعه امتحان نهایی تمامی دروس را در سایت برای شما قرار داده‌ایم.

روش مطالعه درس ریاضی برای امتحان نهایی مخصوص رشته ریاضی

دانش‌آموزهای رشته ریاضی یک کتاب ریاضی ندارید درس‌های مختلف دارید که روش مطالعه برای رشته ریاضی همان گام‌های قبل را دارد که شامل:

  • ریاضی مطالعه کتاب و فیلم نهایی
  • نمونه سوال

در این قسمت می‌توانيد نمونه سوال های هر درس رشته ریاضی را دانلود کنید:

جمع بندی

یکی از دروس مهم امتحان نهایی ریاضی هست که با روش مطالعه امتحان نهایی آن آشنا شدید. برای موفقیت و نمره 20 حتما باید مطالعه دقیق کتاب و حل نمونه سوال را انجام دهید. شما دانش‌آموزها با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستید که سایت نوتروفیل پاسخگوی شما هست.

سوالات متداول

برای پایه‌های دهم و یازدهم چه سوالی حل کنیم؟

دانش‌آموزهای پایه چون سال اول امتحان نهایی هست می‌توانید از سوالات شبه نهایی و تالیفی کتاب ها استفاده کنید.

آیا امتحان نهایی ریاصی مثل شبه نهایی خواهد بود؟

اینو بدانید شبه نهایی هیچ ارتباطی با نهایی ندارد و قابل پیش بینی نخواهد بود.

آیا برای امتحان نهایی با توجه به سطح بالا سال قبل نیاز به کار کردن تست خواهد بود؟

برای امتحان نهایی به هیچ عنوان سراغ حل تست نروید و تموم تمرکز خودتان را روی تمرین‌های کتاب و نمونه سوال تشریحی بگذارید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها