لیست رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۳

رشته های دانشگاه امام صادق
مسیر مطالعه

کم کم به زمان انتخاب رشته نزدیک می‌شویم. برخی از داوطلبین باهوش و زرنگ از الان به دنبال تحقیق و جستجو برای لیست رشته ها هستند. یکی از پر تکرار سوالات بین داوطلبین لیست رشته های دانشگاه امام صادق است.

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دانش‌آموزان پس از کنکور، یک انتخاب رشته مناسب و اصولی است. زمانی که رتبه‌ها می‌آیند، بسیاری از داوطلبین برای یک انتخاب رشته اصولی سردرگم می‌شوند. خصوصاً اگر رتبه شما مرزی شده باشد، اوضاع حساس‌تر هم می‌شود.

دانشگاه امام صادق جزو آن دسته از دانشگاه‌ها است که شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو دارد. از طرفی دانش‌آموزانی که رتبه آن‌ها مرزی شده، این دانشگاه را در لیست انتخاب‌هایشان قرار می‌دهند. به همین دلیل می‌خواهیم در این مقاله لیست رشته های دانشگاه‌ امام صادق و شرایط پذیرش دومرحله‌ای این دانشگاه را برایتان بیان کنیم. این دانشگاه دارای ۶ دانشکده است که عبارت‌اند از:

  • دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد
  • دانشکده معارف اسلامی و حقوق
  • دانشکده معارف اسلامی و مدیریت
  • دانشگاه معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
  • دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد
  • دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی

اگر شرایط پذیرش رشته های دانشگاه امام صادق را نمی‌دانید و کنجکاو هستید در ادامه این صفحه همراه من باشید.

دانشگاه امام صادق دولتی هست؟

پیش از آنکه به بررسی رشته های دانشگاه امام صادق بپردازیم، می‌خواهیم یکی از پرتکرارترین سؤالات شما در رابطه با این دانشگاه را پاسخ دهیم. دانشگاه امام صادق یک دانشگاه دولتی نیست، بلکه یک دانشگاه خصوصی و غیردولتی اسلامی روزانه است. دانشگاه امام صادق به دلیل اساتید هیئت‌علمی مطرحی که دارد، یکی از بهترین دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کشور محسوب می‌شود.
بسیاری از دانش‌آموزان گمان می‌کنند دانشگاه امام صادق، فقط از طریق رشته انسانی دانشجو می‌پذیرد و رشته های دانشگاه امام صادق برای رشته تجربی نیست. اما این یک باور اشتباه است. اکثر رشته‌های دانشگاه امام صادق از طریق داشتن دیپلم هر سه شاخه نظری قابل انتخاب است. اگر با خواندن این مقاله بازهم برای انتخاب رشته در این دانشگاه مردد بودید، می‌توانید از مشاوره کنکور کمک بگیرید تا بتوانید انتخاب‌های بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید.

هزینه تحصیل در دانشگاه امام صادق چقدر است؟

زمانی که اسم دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی به گوش دانش‌آموزان می‌خورد، احتمالاً از هزینه‌های تحصیل در آن دانشگاه می‌ترسند. اما دانشگاه امام صادق ازاین‌جهت پیشتاز است! تحصیل در رشته های دانشگاه امام صادق هیچ هزینه‌ای برای دانشجویان ندارد، اما پذیرش و ادامه تحصیل در این دانشگاه شرایط خاصی دارد که در ادامه برایتان می‌گوییم.

من سال کنکورم رتبم خیلی مرزی شد و دوست داشتم بجای دانشگاه آزاد، یه دانشگاه غیرانتفاعی خوب برم. چون هم هزینه دانشگاه آزاد برام زیاد بود هم احساس می‌کردم دانشگاه غیرانتفاعی اساتید بهتری داره. بعد از قبولی تو مصاحبه، انتخاب رشته کردم و قبول شدم. تو دوسالی که درحال تحصیل تو دانشگاه امام صادقم، هیچ هزینه‌ای برای تحصیل پرداخت نکردم و از کیفیت اساتید خیلی راضیم.

شرایط پذیرش در رشته های دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق به دلیل شرایط متفاوتی که در پذیرش دانشجو دارد، مسیر انتخاب رشته خود را از انتخاب رشته کنکور سراسری جدا کرده است. ثبت‌نام در رشته های دانشگاه امام صادق شامل دو مرحله می‌شود.

  • مرحله اول:

زمانی که شما نمره علمی لازم برای ورود به مصاحبه شفاهی را کسب کنید؛ می‌توانید در موعد مقرر، برای مصاحبه دانشگاه امام صادق ثبت‌نام نمایید. پس از آن به مصاحبه شفاهی دعوت می‌شوید.

  • مرحله دوم:

اگر در مصاحبه شفاهی نمره شما به حدنصاب برسد، می‌توانید انتخاب رشته خود را انجام دهید. به همین جهت آشنایی کامل با لیست رشته های دانشگاه امام صادق ضروری است. برخی از رشته‌های این دانشگاه برای خانم‌ها و برخی دیگر برای برادران است.

رشته های دانشگاه امام صادق خواهران

دانشگاه امام صادق دو واحد مجزا خواهران و برادران دارد، به همین جهت لیست رشته‌های این دانشگاه جهت پذیرش خواهران و برادران متفاوت است.

لیست بهترین رشته های دانشگاه امام صادق خواهران
رشته تحصیلیمقطع تحصیلینوع دیپلم موردنیاز
فقه و حقوق اسلامیکارشناسیدیپلم کلیه رشته‌های نظری قابل‌قبول است.
حقوقکارشناسیدیپلم کلیه رشته‌های نظری قابل‌قبول است.
فقه و کلام اسلامیکارشناسیدیپلم کلیه رشته‌های نظری قابل‌قبول است.
معارف اسلامی و علوم تربیتیکارشناسیدیپلم کلیه رشته‌های نظری قابل‌قبول است.

اگر می‌خواهید با این رشته‌ها به‌طور کامل آشنا شوید و بازار کار هرکدام را بشناسید، می‌توانید مقاله «رشته‌ های دانشگاهی انسانی» را مطالعه کنید. در آن مقاله شرایط تمام رشته های دانشگاهی انسانی، به‌طور کامل شرح داده‌شده است.

رشته های دانشگاه امام صادق ویژه برادران

دانشجویان آقا، فقط در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند در دانشگاه امام صادق اقدام به انتخاب رشته نمایند.

نام رشته های دانشگاه امام صادق- ویژه برادران
رشته و گرایش تحصیلیمقطع تحصیلیدیپلم موردنیاز
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق اسلامیکارشناسی ارشددیپلم کلیه رشته‌های نظری قابل‌قبول است.
فلسفه و کلام اسلامیکارشناسی ارشد
معارف اسلامی و اقتصادکارشناسی ارشد
علوم قرآن و حدیثکارشناسی ارشد
معارف اسلامی و حقوق (گرایش‌ها: حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق بین‌الملل، حقوق کیفری و جرم‌شناسی)کارشناسی ارشد
معارف اسلامی و علوم سیاسی(گرایش‌ها: مطالعات ایران، جامعه‌شناسی سیاسی، مطالعات سیاسی جهان اسلام، اندیشه سیاسی اسلام، روابط بین‌الملل)کارشناسی ارشد
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات(گرایش‌ها: مطالعات سیاست‌گذاری، جامعه‌شناسی فرهنگی، مطالعات حقوقی، مطالعات تمدن نوین اسلامی، مطالعات اقتصادی، جهانگردی فرهنگی، سیاست‌گذاری فرهنگی-تبلیغ و دیپلماسی فرهنگی، خبر و روابط عمومی، تولید رسانه، مطالعات فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، مطالعات فرهنگ و تربیت، آموزش‌وپرورش)کارشناسی ارشد
معارف اسلامی و مدیریت( گرایش‌ها: مدیریت سازمان، مدیریت منابع انسانی، مدیریت رفتارساز‌مانی، علوم تصمیم، مدیریت سیستم‌های پیچیده، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت پروژه، کیفیت بهره‌وری و عملکرد، مدیریت فناوری اطلاعات و فضای مجازی، مدیریت علم فناوری و نوآوری، حکمرانی آموزشی، مدیریت کسب‌وکار، مدیریت استراتژیک، بازاریابی، مالی شرکتی، بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک، مهندسی نظام مالی، بازار پول و بانکداری اسلامی، مدیریت بیمه، حسابداری و حسابرسی، خط‌مشی گذاری عمومی، اداره امور عمومی، عدالت و پیشرفت، حکمرانی و تنظیم مقررات، آینده‌پژوهی، حکمرانی مردم بنیان، مدیریت شهری، مدیریت ارتباطات)کارشناسی ارشد

پیشنهادی کاربردی: رتبه خودتو با استفاده از تخمین رتبه نوتروفیل، پیش‌بینی کن.

سخن پایانی

دانشگاه امام صادق شرایط پذیرش خاصی دارد و تحصیل در این دانشگاه به‌منزله پذیرفتن برخی شرایط خواهد بود. ازآنجاکه انتخاب رشته اصلی، پس از قبولی در مصاحبه امکان‌پذیر است؛ بهتر است تمام رشته های دانشگاه امام صادق را به‌طور کامل بشناسید. این‌گونه می‌توانید انتخابی بهتر و مطمئن‌تر داشته باشید. هرکجا در مسیر انتخاب رشته احساس کردید نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از نوتروفیل کمک بگیرید. زیرا نوتروفیل مرجعی جامع برای کنکوری‌ها است و تا رسیدن به مقصود، آن‌ها را به کمک مشاورین متخصص یاری می‌کند.

اگر سابقه تحصیل در یکی از رشته های دانشگاه امام صادق را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیاتتان را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

دانشگاه امام صادق دولتی هست؟

خیر، دانشگاه امام صادق یک دانشگاه غیردولتی اسلامی است.

رشته های دانشگاه امام صادق فقط مختص آقایان است؟

خیر، رشته های دانشگاه امام صادق در مقطع کارشناسی اختصاصاً برای خواهران و در ارشد برای آقایان است.

در دانشگاه امام صادق امکان ادامه تحصیل تا چه مقطعی است؟

در دانشگاه امام صادق می‌توانید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها