از کنکور تا مطب دندانپزشکی؛ رتبه لازم برای رشته دندانپزشکی چند است؟

رتبه-لازم-برای-دندانپزشکی
مسیر مطالعه

آیا می‌دانستید برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک موفق، تنها به چه رتبه‌ای احتیاج دارید؟ با رتبه‌ای زیر ۳۶۰۰ در کنکور سراسری می‌توانید به راحتی وارد رشته دندانپزشکی شوید. حتی اگر رتبه‌تان تا ۵۰۰۰ هم باشد، دانشگاه آزاد پذیرای شماست! البته هرچه رتبه شما بهتر باشد، شهر و دانشگاه‌تان نیز متفاوت و احتمالاً بهتر خواهد بود. پس آماده‌اید تا این چالش را بپذیرید و رویای سفیدپوش شدن را محقق کنید؟
پیش از این‌که به فکر انتخاب رشته‌ باشید، آینده‌ی درخشان یک دندان‌پزشک را تصور کنید و بعد از آن نگاهی به پشت‌صحنه بیندازید. آزمون کنکور، فشار رقابت و تلاشی بی‌وقفه برای کسب رتبه‌ی برتر. اینجا همان نقطه‌ای است که سوال “برای رشته دندانپزشکی چه رتبه‌ای لازم است” در ذهن هر داوطلبی به وجود می‌آید. نگران نباشید! زیرا با اطلاعات دقیقی که در این مطلب خواهید یافت، نه‌تنها به پاسخ سوال خود دست خواهید یافت، بلکه با مشاهده‌ی کارنامه آخرین قبولی رشته دندانپزشکی، مسیر موفقیت را هموارتر از پیش خواهید یافت.

رشته دندانپزشکی؛ سفری به دنیای لبخندها

رشته دندانپزشکی، انتخابی جذاب برای کسانی است که به‌دنبال یاری رساندن به همنوع از طریق تخصص و ظرافت هستند. این مسیر، متشکل از 217 واحد درسی، در دانشگاه‌های دولتی، پردیس خودگردان و آزاد اسلامی است. دانشجویان ابتدا با مباحث پایه مانند آناتومی، فیزیولوژی و بیوشیمی آشنا شده سپس باید آموخته‌های خود را به‌صورت عملی پیاده‌سازی کنند و درنهایت در دوره انترنی وارد عرصه واقعی کار با بیمار می‌شوند. البته این توضیحات برای رشته‌ای مانند دندانپزشکی فقط سرنخ برای شما است. اگر می‌خواهید در مورد این رشته بیشتر بدانید می‌توانید مطلب ما در مورد رشته دندانپزشکی را بخوانید.

مسیر تحصیلی دندانپزشکی؛ از تعداد سال‌های تحصیل تا مهارت‌های لازم

برای رسیدن به هدف دندانپزشک شدن، تنها کسب رتبه خوب در کنکور کافی نیست؛ بلکه باید اطلاعات دقیقی از مسیر تحصیلی پیش رو داشته باشید. دوره دندانپزشکی شامل چندین سال تحصیل تئوری و عملی است که شما را برای کار در این حرفه آماده می‌کند. در این دوره‌ها مهارت‌های مختلفی از جمله تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان آموزش داده می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعداد سال‌های تحصیل و مهارت‌های مورد نیاز در رشته دندانپزشکی، به مطلب دوره دندانپزشکی چند سال است؟ مراجعه کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا با دید بهتری مسیر خود را انتخاب کنید و به هدف دندانپزشک شدن نزدیک‌تر شوید.

حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی جزء رشته‌های پرطرفدار رشته تجربی محسوب می‌شود. در واقع بعد از رشته پزشکی که پرطرفدارترین رشته در میان دانش‌آموزان رشته تجربی است، جایگاه دوم مخصوص رشته دندانپزشکی است. داوطلبان بارها از ما می‌پرسند که آیا با فلان درصد یا رتبه می‌توانند در این رشته قبول شوند یا خیر. پیش از اینکه به سراغ اصل مطلب یعنی بررسی آخرین رتبه و درصد داوطلبان در رشته دندانپزشکی برویم باید بدانید که این درصدها حدودی هستند و هر سال متفاوت خواهند شد.
در ادامه مطلب حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های دولتی در مناطق سه‌گانه و در دانشگاه آزاد را بررسی می‌کنیم.

حداقل درصدها برای قبولی در رشته دندانپزشکی دولتی

یکی از عوامل تاثیرگذار روی رتبه داوطلبان مناطق سه‌گانه است. درواقع شما با کسب رتبه‌هایی یکسان در مناطق گوناگون رتبه‌های متفاوتی کسب خواهید کرد و شانس شما برای قبولی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است.

سهمیه منطقه 1

رتبه در سهمیهدانشگاه محل قبولیدرصد ریاضیدرصد زمین‌شناسیدرصد شیمیدرصد فیزیکدرصد زیست‌شناسی
1065دانشگاه علوم پزشکی اراک6240524662
2200علوم پزشکی ارتش490415648
904دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان340554361

سهمیه منطقه 2

رتبه در سهمیهدانشگاه محل قبولیدرصد ریاضیدرصد زمین‌شناسیدرصد شیمیدرصد فیزیکدرصد زیست‌شناسی
767دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور – اهواز38.890395652
3620علوم پزشکی ارتش26.6713.3426.6734.4537.78
1643علوم پزشکی کردستان – سنندج450525562

سهمیه منطقه سه

در جدول زیر می‌توانید رتبه لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی منطقه 3 را ببینید.

رتبه در سهمیهدانشگاه محل قبولیدرصد ریاضیدرصد زمین‌شناسیدرصد شیمیدرصد فیزیکدرصد زیست‌شناسی
461دانشگاه علوم پزشکی کردستان – سنندج41.124049.5371.1245.19
1097علوم پزشکی زاهدان570456258
1019علوم پزشکی یزد410556048

شما در کدام منطقه هستید؟ آیا در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنید؟ آیا می‌دانستید با دانستن درصد دروس تخصصی و مشخص کردن سهمیه منطقه خود می‌توانید به‌راحتی در عرض کمتر از یک دقیقه متوجه رتبه حدودی خود در آزمون سراسری شوید؟ فقط کافی است وارد سامانه تخمین رتبه کنکور ما شوید و اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. به راحتی می‌توانید ببینید در چه جایگاهی قرار دارید.

تحلیل جامع درصدهای لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی

قبولی در رشته دندانپزشکی یکی از آرزوهای بسیاری از دانش‌آموزان است. این رشته به دلیل ماهیت تخصصی و بازار کار مناسب، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما برای قبولی در این رشته، کسب درصدهای بالا در دروس تخصصی الزامی است. در ادامه، به بررسی جامع درصدهای لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی می‌پردازیم.

نکات کلیدی

نکات کلیدی برای قبولی دندان پزشکی

زمین‌شناسی: برای قبولی در دندانپزشکی به درصد زمین‌شناسی نیازی نیست. اما اگر به رشته دیگری به جز دندانپزشکی علاقه دارید، باید حداقل 20 درصد در این درس کسب کنید.
ریاضی: حداقل و حداکثر درصد ریاضی در مناطق مختلف متفاوت است. برای قبولی در دندانپزشکی باید حداقل 23 درصد و به طور میانگین 48 درصد (13 سوال درست) کسب کنید.
زیست‌شناسی: حساس‌ترین درس تخصصی با حداقل و حداکثر درصدهای متفاوت در مناطق مختلف. برای قبولی باید حداقل 51 درصد و به طور میانگین 76 درصد (38 سوال درست) کسب کنید.
فیزیک: حداقل و حداکثر درصد فیزیک در مناطق مختلف متفاوت است. برای قبولی باید حداقل 48 درصد و به طور میانگین 67 درصد (20 سوال درست) کسب کنید.
شیمی: حداقل و حداکثر درصد شیمی در مناطق مختلف متفاوت است. برای قبولی باید حداقل 54 درصد و به طور میانگین 63 درصد (21 سوال درست) کسب کنید.
البته این تحلیل مربوط به سال گذشته است و درصدها هر سال متفاوت می‌شوند. درواقع بهترین راه برای برنامه‌ریزی کمک گرفتن از مشاور کنکور است. مشاور با بررسی وضعیت هر فرد یک برنامه قابل اجرا برای او درنظر می‌گیرد تا بتواند به رتبه دلخواه برسد. اگر نمی‌دانید مشاوره کنکور تجربی دقیقا چه کاری برایتان انجام می‌دهد و مسیر را چطور هموار می‌کند فقط کافی است مطلب ما در این مورد را بخوانید.

رتبه موردنیاز برای قبولی در رشته دندانپزشکی آزاد

قبولی در دانشگاه آزاد به مراتب آسان‌تر از دانشگاه سراسری است. این موضوع به‌ویژه برای دانشجویانی که مشکل مالی نداشته و نمی‌خواهند یک سال دیگر پشت کنکور بمانند گزینه مناسب محسوب می‌شود. به‌علاوه افرادی که به هر دلیلی نمی‌خواهند از شهر خود به شهر دیگری بروند هم مناسب است.

دانشگاه محل قبولیرتبه قبولی کشوری 
واحد دندانپزشکی تهران3826
واحد تبريز4233
واحد شيراز4239
 واحد اصفهان ( خوراسگان )4644
واحد بروجرد5335

نمونه کارنامه های آخرین قبولی های در رشته دندانپزشکی

در ادامه دو نمونه از کارنامه‌های قبولی‌های داوطلبان در رشته دندانپزشکی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که مربوط به سال 1401 است.

نمونه کارنامه های آخرین قبولی های در رشته دندانپزشکی
نمونه کارنامه های آخرین قبولی های در رشته دندانپزشکی 2

سوالات متداول

اطلاع از کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی در دندانپزشکی چه فایده‌ای دارد؟

اطلاع از کارنامه و حداقل درصد قبولی در این رشته به داوطلبان کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی واقع‌بینانه‌ای برای کنکور تجربی داشته باشند و با درک سطح رقابت و تراز مورد نیاز، تلاش خود را روی هدفشان متمرکز کنند.

درصد قبولی در دندانپزشکی در کنکور سال گذشته چقدر بود؟

میزان درصد قبولی در دندانپزشکی در کنکور سال گذشته در هر سهمیه منطقه‌ای متفاوت بوده است. در این مطلب، درصد قبولی در هر سه سهمیه منطقه 1، 2 و 3 به‌طور دقیق ارائه شده است.

چه عواملی روی رتبه کنکور تاثیرگذار هستند؟

سهمیه منطقه و معدل دانش‌آموزان روی رتبه دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها