معرفی بهترین منابع کنکور انسانی

بهترین منابع کنکور انسانی
مسیر مطالعه

یکی از مهم‌ترین عوامل در رسیدن شما به نتیجه مطلوب در رشته انسانی انتخاب منابع درسی است. شما باید در انتخاب منبع درست که جامع باشد و همه جوانب را در بر بگیرد، حساسیت و دقت زیادی داشته باشید تا زحمتاتتان بیهوده هدر نرود. از دیگر ویژگی‌های بهترین منابع کنکور انسانی باید به روان و قابل فهم بودن آن اشاره کنیم و اینکه مناسب سطح شما باشد تا بعد از خواندن آن ارتقاء سطح پیدا کنید. در این مقاله به معرفی بهترین منابع کنکور انسانی 1403 و بررسی همه جانبه آنها می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بهتر و راحت‌تر از بین آنها انتخاب کنید.

بهترین منابع کنکور انسانی 1403

برای رشته انسانی منابع زیاد و بسیار متنوعی وجود دارد که شناخت بهتر آن‌ها مسیر شما به سمت موفقیت را هموارتر خواهد کرد. البته اولین منبع مهم و اصلی کتاب‌های درسی خودتان هستند؛ اما چون ممکن است در بعضی قسمت‌ها توضیحات آن‌ها ناکافی و مبهم باشد، استفاده از منابع تکمیلی برای فهم بهتر و تسلط بیشتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

لیست منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش برای کنکور انسانی 1403 به شرح زیر است:

اسم درسسال چاپ
ریاضی و آمار 1 پایه دهم
ریاضی و آمار 2 پایه یازدهم
ریاضی و آمار 3 پایه دوازدهم
1400
1401
1402
اقتصاد دهم1400
علوم و فنون ادبی 1 دهم
علوم و فنون ادبی 2 یازدهم
علوم و فنون ادبی 3 دوازدهم
1400
1401
1402
عربی انسانی 1 دهم
عربی انسانی 2 یازدهم
عربی انسانی 3 دوازدهم
1400
1401
1402
تاریخ 1 دهم
تاریخ 2 یازدهم
تاریخ 3 دوازدهم
1400
1401
1402
جغرافیای ایران دهم
جغرافیا 2 یازدهم
جغرافیا 3 دوازدهم
1400
1401
1402
جامعه شناسی 1 دهم
جامعه شناسی 2 یازدهم
جامعه شناسی 3 دوازدهم
1400
1401
1402
فلسفه 1 یازدهم
فلسفه 2 دوازدهم
1401
1402
منطق دهم1400
روان شناسی یازدهم1401
منابع وزارتی کنکور انسانی 1403

همین ابتدا پیشنهاد می‌کنیم اگر دانش‌آموز انسانی هستید و برای کنکور زمان محدودی دارید و نمی‌دانید باید کدام منابع را انتخاب و چطور برنامه‌ریزی کنید؛ می‌توانید با مراجعه به صفحه مشاوره کنکور انسانی از راهنمایی‌های مشاوران ما استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور انسانی از زبان رتبه های برتر

اگر در مقاله منابع کنکور جدول منابع گروه انسانی را دیده باشید، متوجه تنوع دروس و منابع این گروه آزمایشی شده‌اید. گروه مشاوران نوتروفیل که همگی از رتبه‌های برتر کنکور سال‌های گذشته هستند، بهترین منابع کمک درسی کنکور انسانی را به تفکیک دروس برای شما گردآوری کرده‌اند؛ تا انتها با ما همراه باشید تا بهترین کتاب تست کنکور انسانی 1403 را برای خودتان پیدا کنید.

مشاوره فوری انسانی

با پر کردن فرم زیر مشاوران ما به زودی با شما تماس می‌گیرند.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

بهترین منابع درس علوم و فنون ادبی

علوم و فنون ادبی درسی با ماهیت حفظی مهارتی است که مسلما جنبه مهارتی آن بیشتر باید در شما تقویت شود. منابع پیشنهادی برای سطح یک این درس عبارتند از:

  1. کتاب جامع مهر و ماه؛ که شامل 2708 تا تست به همراه درسنامه‌ای جامع است. درسنامه یک بخش مشاوره‌ای دارد که به شما می‌گوید چطور آن درس را بخوانید و چقدر در سال‌های قبل از هر درس سوال آمده است.
  2. مشاوران آموزش؛ درسنامه جامع و کاربردی که با لحن صمیمانه و پایه به پایه مباحث را جلو برده است. در بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی بیشتر از جدول و نمودار استفاده شده که در به خاطر سپردن مطالب تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. 1757 تست متوسط رو به بالا هم دارد که با پاسخ‌نامه کاملا تشریحی و کامل همراه است.
  3. کتاب خیلی سبز؛ این کتاب درس به درس پیش نرفته بلکه مباحث شبیه به هم را (یعنی مثلا مباحث تاریخ ادبیات همه در یک دسته و مطالب عروض و قافیه در دسته دیگر) کنار هم قرار داده است. پوشش‌دهی مطالب این کتاب نسبت به مشاوران بیشتر است و درسنامه کاملی هم دارد.

برای سطح دوم فنون می‌توانید از کتاب‌های نردبام خیلی سبز و تیز شیم مبتکران استفاده کنید که سطح سوالات بالایی دارند. درسنامه این کتاب‌ها خلاصه‌تر بوده و بیشتر نکته محور هستند؛ بنابراین اگر متوسط رو به بالا هستید استفاده از این منابع در بالا بردن سطح شما بسیار مؤثر خواهند بود. همچنین لقمه طلایی عروض مهر و ماه و کتاب جیبی خیلی سبز نکته باز از دیگر منابع مفید و کمک کننده این درس هستند.


بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی

درست است که ریاضی در رشته انسانی به‌اندازه ریاضی در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک اهمیت ندارد اما نباید فراموش کنیم که پاسخ صحیح به سوالات ریاضی در کنکور انسانی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در رتبه داوطلبان داشته باشد. از بهترین کتاب‌هایی که با کمک آن‌ها می‌توانید این درس را تقویت کنید و از درصد آن به سود خود در کنکور استفاده کنید منابع زیر هستند:

  1. کتاب مشاوران آموزش
    این کتاب مطالب را از پایه و صفر شروع کرده است. درس‌نامه خیلی خوبی دارد، به عناوین، نکته، یادمان بماند و… پرداخته است و حدود ۱۵۰۰ تست نیز دارد.
  2. کتاب خیلی سبز
    کتاب خیلی سبز درس‌نامه روانی دارد که تست‌های آن هم از آسان به سخت طبقه‌بندی شده است. همچنین تست‌های نشان‌دار دارد. تست‌های نشان‌دار یعنی چی؟ یعنی اگر نتوانستید یک مطلب را کامل بخوایند بتوانید از این تست‌ها استفاده کنید.
  3. کتاب مهر و ماه
    از منابع سطح دو است و برای دانش آموزان قوی پیشنهاد می‌شود.
  4. کتاب هرکول
    این کتاب سعی کرده است در ماهیت خودش هم به‌نوعی هرکول باشد و درس‌نامه خوب و همه جانبه‌ای به همراه تکنیک‌ها و راه‌حل داشته باشد تا هم دانش‌آموزان ضعیف و هم قوی از آن بهره ببرند.
  5. ریاضی آبی کانون هم برای تست زنی عالی است!

بهترین منابع اقتصاد کنکور انسانی

قبل از معرفی کتاب‌های منبع اقتصاد باید به این نکته اشاره کنیم که در زمان خرید حتماً توجه داشته باشید که کتاب برای کنکور سال ۱۴۰۳ باشد. اقتصاد به عنوان درس اختصاصی رشته علوم انسانی مهم و قابل توجه است. برای خوانش بهتر می‌توانید از منابع زیر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید:

  1. کتاب مهر و ماه
    این کتاب شامل کتاب‌نامه، بانک تست و نکات اضافه درسنامه است. مزیتی که این کتاب دارد این است که باعث می‌شود شما با خواندن آن با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم کتاب را بخوانید و هم نکات اضافه و مهم بیشتری را یاد بگیرید.
  2. کتاب مشاوران
    این کتاب درس‌نامه کامل و تست‌های بسیار متنوعی دارد که می‌تواند نیازهای شما را پوشش دهد.
  3. کتاب‌های آبی قلم‌چی و تیزشیم مشاوران
    این دو کتاب خیلی درس محور نیستند و تنها توضیحات مختصر و مفیدی دارند. این کتاب‌‌ها بیشتر تست محور و نکته محور هستند و برای سطح دوم مناسب هستند. بنابراین اگر دنبال درس‌نامه‌های مفصل هستید از کتاب‌های بالاتر استفاده کنید.

بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی

باوجود اینکه فلسفه و منطق از درس‌های مهم برای کنکور انسانی است بعضی‌ها تصمیم می‌گیرند قید آن را بزنند. برای اینکه از پس دشواری این درس‌ مفهومی بربیایید یک منبع خوب لازم است تا به شما در فهم بهتر آن کمک کند. از بهترین منابع مربوط به درس‌های فلسفه و منطق باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کتاب خیلی سبز
    این کتاب دو جلد است. یک جلد برای منطق و فلسفه پایه یازدهم و جلد دیگر برای فلسفه پایه دوازدهم است. جلد اول ۱۷۰۰ تست دارد. درس‌نامه‌ها خیلی کامل، مفصل و مناسب بچه‌هایی با پایه ضعیف در این درس هستند. پاسخنامه کتاب‌ها هم کامل و جامع است. یکی از نکات قابل‌توجه این کتاب این است که یک بخش از نگاه طراح دارد که سوالات دام‌دار را بررسی کرده است. پ
  2. کتاب نقره‌ای گاج
    این کتاب یک درس‌نامه خوب دارد که تست‌های آن از سطح معمولی تا سخت است.
  3. کتاب میکروطلایی گاج
    این کتاب یک پله بالاتر از کتاب نقره‌ای است. میکرو طلایی گاج دو جلد است که یک جلد فقط به یک درس‌نامه جامع و کامل می‌پردازد و جلد بعدی یک کتاب تست سطح‌بندی شده است.
  4. کتاب مشاوران
    این کتاب هم درس‌نامه قابل و فهم خوبی دارد که برای کسانی که به دنبال درس‌نامه‌های خوب در منابع هستند، مفید است.
  5. کتاب جامع مهر و ماه
    در کتاب‌ جامع مهر و ماه تست‌های سطح بالا وجود دارد تا جایی که به تعداد ۴۶۰۰ تست می‌رسد. همچنین آزمون‌های درس به درس و پاسخنامه‌های کامل دارد.

بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی

از دیگر درس‌های مهم رشته انسانی جامعه شناسی است. از آنجایی که این درس برای خیلی از دانش‌آموزان این رشته قابل‌هضم‌تر و بهتر است می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید و با استفاده از منابع زیر یک جمع‌بندی آسان و راحت داشته ‌باشید تا به شما در خواندن این درس کمک کند. این منابع عبارت‌اند از:

  1. کتاب مشاوران
    کتاب مشاوران برای علوم اجتماعی را می‌توان یک کتاب جامع و همه‌فن‌حریف دانست، چرا که این کتاب درس‌نامه‌های خوب و کامل به همراه نمودار و جدول دارد و از عکس‌های زیادی استفاده‌ کرده است و چون اکثر مباحث جامعه‌شناسی زنجیره‌وار به هم مربوط هستن، نمودار به یادگیری بهتر شما کمک می‌کند. این کتاب به بخوانیم و بدانیم‌ها هم پرداخته و ۱۵۳۷ تست ترتیبی و ترکیبی دارد.
  2. کتاب مهر و ماه
    کتاب مهر و ماه دو بخش کتاب‌نامه و تست دارد. تست‌های متنوع این کتاب به تعداد ۲۶۵۰ عدد می‌رسد. همچنین ۴۰ تا آزمون جمع‌بندی هم دارد. علاوه بر این‌ها پاسخنامه تشریحی دارد که در آن به مرجع سوال اشاره شده تا هیچ نقطه ابهامی باقی نماند.
  3. کتاب خیلی سبز
    همیشه در زمان نام بردن کتاب‌های جامع باید از کتاب‌های خیلی سبز هم نام برد. کتاب خیلی سبز لحن صمیمی، درس‌نامه خلاق، تست‌های خوب (۲۲۷۶تست)، آزمون‌های جمع‌بندی و پاسخنامه کامل دارد.
  4. کتاب آبی قلم چی و تیزشیم
    این دو کتاب در قسمت درس‌نامه ضعیف کارشده‌اند که خب دلیل آن‌هم این است که این کتاب‌ها اصولاً تست محور هستند. بنابراین اگر فقط می‌خواهید تست بزنید این دو کتاب را از دست ندهید.

بهترین منابع روانشناسی کنکور انسانی

و اما نوبت به درس بسیار مهم رشته علوم انسانی یعنی روانشناسی می‌رسد. از آنجایی که رشته روانشناسی از رشته‌های محبوب دانشگاهی هم هست ضریب این درس برای داوطلبان این رشته بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین مطالعه موشکافانه و تست فراوان می‌تواند به کسب درصد موفق در کنکور ختم شود. منابع زیر از بهترین منابع کنکور انسانی 1403 برای درس روانشناسی است:

  1. کتاب جامع مهر و ماه
    این کتاب همان‌طور که از اسم آن بر می‌آید درس‌نامه کامل، تست، توجه به فعالیت‌ها و نکات مربوط به آن‌ها را به همراه خود دارد. از دیگر چیزهای جالبی که باید در مورد این کتاب بدانید این است که برایتان فلش کارت گذاشته است تا بتوانید به فهم بهتری از مطالب دستیابی پیدا کنید.
  2. کتاب مشاوران
    از دیگر کتاب‌هایی که می‌توانید به آن‌ مراجعه کنید کتاب مشاوران است که برای فهم مطالب به‌خوبی طراحی شده است چرا که درس‌نامه‌های غنی و قوی به همراه مثال‌های زیادی دارد. همچنین تست‌های طبقه‌بندی شده دارد.
  3. کتاب کنکور پلاس مبتکران
    این کتاب درس‌نامه خلاصه و مختصری دارد و بیشتر برای جمع‌بندی مناسب است. علاوه بر این آزمون‌های دوره‌ای دارد.
  4. نردبام خیلی سبز و تیزشیم
    این دو کتاب برای سطح دو است. این تست‌ها سطح بالا هستند و برای دانش‌آموزان قوی بسیار مناسب هستند. درس‌نامه‌های این کتاب‌ها هم طبیعی است که نکته محور باشند.
  5. کتاب جیبی نکته باز خیلی سبز
    کتاب جیبی نکته باز برای شما که اهل مرور کردن هستید مناسب است. از این کتاب‌ها می‌توانید برای مرورهای هفتگی با مثال‌های مختلف استفاده کنید.

بهترین منابع درس عربی کنکور انسانی

عربی یکی از مهم‌‌ترین درس‌های کنکور است که ضریب آن برای بچه‌های رشته انسانی اهمیت بالایی دارد. اگر به دنبال بهترین منابع برای این درس می‌گردید ما موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  1. کتاب خیلی سبز
    کتاب خیلی سبز عربی یک کتاب جامع است که از بخش‌های مختلف درسنامه، تست، درک مطلب و پاسخنامه تشریحی تشکیل‌شده است. این کتاب مباحث را درس به درس جلو می‌برد و برای فهم بهتر شما از انواع نمودار و جدول استفاده کرده ‌است. تعداد تست‌های آن هم چیزی حدود ۳۹۰۰عدد است!
  2. کتاب میکرو جامع گاج
    این کتاب هم به صورت درس به درس مباحث را جلو برده است و برای دانش آموزان ضعیف کمک‌کننده است.
  3. کتاب میکرو فیلم گاج
    این کتاب بخش آموزشی، تست و پاسخ‌های تشریحی دارد. همچنین همان‌طور که از اسم آن مشخص است فیلم آموزشی هم دارد که حدود ۲۳ ساعت است.
  4. نردبام خیلی سبز و میکرو طلایی گاج و مهر و ماه
    اگر دانش‌آموزی با پایه و یا سطح قوی‌تر هستید و توقعتان از کتاب منبع کنکور بالاست این دو کتاب برای شماست.

بهترین منابع درس تاریخ و جغرافیا کنکور انسانی

نکته‌ای که باید در مورد این درس‌ها بگوییم این است که برای تسلط به منابع بهتر است اول به خود کتاب درسی تکیه کنید. بعد از آن می‌توانید از منابع کنکور زیر استفاده کنید؛

  1. کتاب مشاوران و خیلی سبز
    این دو کتاب به ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۷۰۰ تا تست دارند. در این کتاب از نمودارها، درس‌نامه‌ها و تست‌های خوبی استفاده شده‌است که می‌تواند نیاز شما را برای جلسه کنکور رفع کند.
  2. کتاب مهر و ماه
    از دیگر کتاب‌های مناسب برای زدن تست کتاب مهر و ماه است. این کتاب ۹۰۰ تست دارد که خیلی کمک‌کننده است.
  3. کتاب لقمه طلایی مهر و ماه
    این کتاب برای کسانی نوشته شده که می‌خواهند مرور‌های مفید داشته باشند تا خیالشان از تسلط روی مفاهیم راحت شود. چیزی که خوب است در مورد این کتاب بدانید این است که قسمت‌هایی تحت عنوان QRcode دارد که می‌توانید با گوشی آن را اسکن کنید و جاهایی که نمی‌توانید کتاب دست بگیرید به صورت شنیداری گوش کنید. چی از این بهتر؟!

در پایان پیشنهاد می‌شود بعد از اتمام دوره برنامه‌ریزی شده خواندن دروس از پنل تخمین رتبه استفاده کنید تا ببینید سطح علمی شما چقدر به نتیجه‌ای که می‌خواهید بگیرید نزدیک است. در این صورت می‌توانید در زمان کوتاه باقی‌مانده تا کنکور به بهترین نحو روی نقاط ضعف و قدرتتان کار کنید.

رمزگشایی از منابع کنکور انسانی با نوتروفیل

ما در این مطلب سعی کردیم تمام منابع کنکور انسانی را بررسی کنیم. باز هم اگر سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید یا تجربیات خودتان را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید. نوتروفیل اینجاست تا شما با اطمینان در مسیر کنکور پیش بروید!

سوالات متداول

بهترین منبع کنکور انسانی چه منبعی است؟

منبعی که جامع باشد و به تسلط داوطلب در یک بازه زمانی مشخص کمک کند.

آیا در انتخاب منابع زمانی که شروع به مطالعه می‌کنیم مهم است؟

بله، برای مثال اگر در ماه‌های پایانی درس می‌خوانید باید از منابع دقیقه نودی‌ها استفاده کنید.

برای خواندن دروس درس‌نامه‌های منابع کنکور کافی است یا باید کتاب درسی را هم بخوانیم؟

عموماً درس‌نامه‌های منابع جامع و کامل هستند اما در بعضی موارد نیاز است از توضیحات کتاب هم استفاده کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آتنا
آتنا
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
ممنون از مقاله بسیار جامع و خوبتون به نظر من استفاده از قوی‌ترین و جامع‌ترین منابع کنکور انسانی در هر سال باعث می‌شود تا با موفقیت از کنکور مورد نظر خود گذر کرده و از درب‌های موفقیت عبور کنید.

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
1 ماه قبل
پاسخ به  آتنا

ممنون از نظر شما آتنا جان