معرفی بهترین منابع اقتصاد کنکور

بهترین منابع اقتصاد کنکور
مسیر مطالعه

درس اقتصاد در کنکور سراسری، از جمله دروس مهمی است که ضریب بالایی دارد و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه و قبولی داوطلبان داشته باشد. با توجه به اهمیت این درس، انتخاب منابع مناسب برای مطالعه، امری ضروری است.

در این مقاله در نوتروفیل، به معرفی بهترین منابع اقتصاد کنکور در سه سطح مختلف می‌پردازیم و نکات مهمی را در انتخاب منابع به شما ارائه می‌دهیم. هدف این مقاله، کمک به دانش‌آموزان در انتخاب منابعی است که متناسب با سطح و نیاز آن‌ها باشد و بتواند آن‌ها را در مسیر موفقیت در کنکور یاری کند.

برخی از بهترین منابع اقتصاد کنکور در سال 1403 عبارتند از: مجموعه کتاب‌های اقتصاد مهر و ماه، تیزشیم اقتصاد مشاوران، کتاب‌های اقتصاد خیلی سبز، اقتصاد کنکور میکروگاج و…

در این مقاله، ابتدا به معرفی سطوح مختلف دانش‌آموزان در درس اقتصاد کنکور می‌پردازیم و سپس، منابع مناسب برای هر سطح را به طور جداگانه معرفی می‌کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین منابع را برای مطالعه درس اقتصاد کنکور انتخاب کنید.

آشنایی با درس اقتصاد در رشته انسانی

درس اقتصاد یکی از دروس پایه دهم رشته انسانی است که در کنکور سراسری انسانی می‌تواند نقش مهمی در بهبود رتبه شما داشته باشد. یکی از دلایل اهمیت این درس در کنکور انسانی این است که حدود 10 الی 40 درصد شرکت کنندگان کنکور به این درس به خوبی پاسخ می‌دهند. پس اگر شما نیز می‌خواهید در کنکور رتبه خوبی کسب کنید، باید روی این درس سرمایه‌گذاری کنید.

درس اقتصاد با ضریب 2 در زیرگروه‌های 2 و 4 و ضریب 3 در زیرگروه 3 و 5، یکی از درس‌های مهم و تأثیرگذار در کنکور انسانی محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید در این درس به درصد دلخواه خود برسید، بودجه‌بندی اقتصاد کنکور انسانی را به طور دقیق بررسی کنید و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتوانید تست‌های مباحث مهم این درس را حتما در کنکور بزنید.

منابع اقتصاد رتبه برترهای کنکور برای سطوح مختلف

انتخاب منبع مناسب برای درس اقتصاد کنکور، نقشی اساسی در موفقیت شما در این درس دارد. در جدول زیر بهترین منابع اقتصاد کنکور ۱۴۰۳ در سه سطح مختلف را برای شما آورده‌ایم:

دانش آموزان سطح ضعیفدانش آموزان سطح متوسطدانش آموزان سطح قوی
کتاب درسیاقتصاد جامع میکروطبقه‌بندی گاجاقتصاد آبی قلم چی
اقتصاد جامع خیلی سبزاقتصاد جامع مشاوران آموزشتیزشیم اقتصاد مشاوران
اقتصاد کنکور مهر و ماه

در ادامه این مقاله به بررسی دقیق‌تر هریک از این منابع می‌پردازیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین منابع اقتصاد

کنکور سراسری، آزمونی سرنوشت ساز است که قبولی در آن می‌تواند مسیر زندگی داوطلبان را به کلی تغییر دهد. از این رو، بسیاری از دانش آموزان برای موفقیت در این آزمون از مشاوران کنکور کمک می‌گیرند.

مشاور کنکور، فردی متخصص و با تجربه است که می‌تواند به داوطلبان در زمینه‌های مختلفی از جمله انتخاب رشته، برنامه ریزی درسی، تهیه منابع آموزشی، روش‌های مطالعه و تست زنی و … یاری برساند. به همین دلیل، دریافت مشاوره کنکور انسانی از مشاورین مجرب نوتروفیل می‌تواند به شما در این مسیر کمک شایانی کند.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، انتخاب منبع مناسب برای درس اقتصاد کنکور، نقشی اساسی در موفقیت شما دارد. در این بخش، به برخی از نکات مهم در انتخاب منابع اشاره کرده‌ایم:

  1. تناسب با سطح دانش‌آموز: اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تناسب منبع با سطح دانش‌آموز است. منابعی که برای دانش‌آموزان قوی طراحی شده‌اند، ممکن است برای دانش‌آموزان ضعیف بسیار دشوار باشند و آن‌ها را دلسرد کنند.
  2. پوشش کامل مطالب: منبع انتخابی شما باید به طور کامل، تمام مباحث درس اقتصاد کنکور را پوشش دهد.
  3. کیفیت درسنامه و تست‌ها: درسنامه باید به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده باشد و تست‌ها از تنوع و سطح دشواری مناسبی برخوردار باشند.
  4. نظر و تجربه دیگران: می‌توانید از نظرات و تجربیات دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور در انتخاب منابع استفاده کنید.
  5. تناسب با بودجه: قیمت منابع مختلف، متفاوت است. قبل از خرید، حتماً بودجه خود را در نظر بگیرید.

معرفی بهترین کتاب‌های اقتصاد کنکور انسانی برای هر سطح

انتخاب بهترین منابع اقتصاد کنکور انسانی، نقشی کلیدی در موفقیت داوطلبان دارد. با توجه به تنوع کتاب‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین گزینه می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این بخش از این مقاله، به معرفی بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی برای هر سطح از دانش‌آموزان پرداختیم:

بهترین منابع اقتصاد کنکور برای سطح مبتدی

انتخاب منابع درس اقتصاد کنکور سراسری، به خصوص برای دانش آموزان ضعیف، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بخش، به معرفی سه منبع برتر برای این دسته از دانش آموزان می‌پردازیم:

1 . کتاب درسی

اولین و مهم ترین منبع برای تمام دانش آموزان، کتاب درسی است. تسلط بر مباحث کتاب درسی، پایه و اساس یادگیری اقتصاد در کنکور است. کتاب درسی اقتصاد به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده و تمامی مباحث مهم این درس را به طور کامل شامل می‌شود. البته در کنار مطالعه کتاب درسی، حتما به حل مثال‌ها و تمرینات آن نیز بپردازید.

2 . اقتصاد جامع خیلی سبز

این کتاب درسنامه‌ای نسبتاً جامع و تست‌های متنوعی دارد که می‌تواند برای دانش آموزان سطح ضعیف مفید باشد. درسنامه این کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده و از مثال‌های متعددی برای توضیح مفاهیم استفاده کرده است. تست‌های این کتاب نیز از تنوع و سطح دشواری مناسبی برای دانش‌آموزانی که تازه شروع کرده‌اند، برخوردارند و می‌توانند به دانش آموزان در یادگیری مطالب کمک کنند.

3 . اقتصاد کنکور مهر و ماه

این کتاب نیز درسنامه‌ای روان و تست‌های نسبتا آسانی دارد که برای شروع کار مناسب است. درسنامه این کتاب حجمی کمی دارد و مفاهیم اقتصادی را به صورت خلاصه و مفید ارائه می‌دهد. این کتاب دارای QR کدهایی هم هست که با اسکن آنها شما می‌توانید فیلم‌های آموزشی مرتبط با مسائل اقتصاد را مشاهده کنید.

یکی از نکات مثبت این کتاب این است که کتابنامه و بانک تست این کتاب مانند دیگر کتاب‌های انتشارات مهر و ماه جدا از هم نیست و در یک کتاب جامع گردآوری شده است. تست‌های این کتاب نیز از سطح دشواری پایینی برخوردارند و می‌توانند به دانش آموزان در درک اولیه مطالب کمک کنند.


بهترین منابع اقتصاد کنکور برای سطح متوسط

انتخاب منابع مناسب برای درس اقتصاد کنکور، به خصوص برای دانش‌آموزان متوسط که تست‌های ساده و پایه را پشت سر گذاشته‌اند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان، سه کتاب اقتصاد جامع میکرو طبقه‌بندی گاج، اقتصاد جامع مشاوران آموزش و سیر تا پیاز گاج از جمله منابع پرمخاطب و مورد تایید هستند. در ادامه به معرفی مختصری از هر کتاب می‌پردازیم:

1 . اقتصاد جامع میکرو طبقه‌بندی گاج

این کتاب با ارائه درسنامه‌ای جامع و طبقه‌بندی مطالب به صورت درس به درس، به دانش‌آموزان در یادگیری عمیق و مفهومی مباحث کمک می‌کند. وجود تست‌های طبقه‌بندی شده در این کتاب، به دانش‌آموزان در تقویت مهارت تست‌زنی و شناسایی نقاط ضعف آنها یاری می‌رساند. از نقاط قوت این کتاب می‌توان به کیفیت بالای حل تست‌ها و ارائه پاسخ‌های کاملا تشریحی اشاره کرد.

2 . اقتصاد جامع مشاوران آموزش

این کتاب یکی از بهترین کتاب های اقتصاد کنکور انسانی در سال‌های اخیر است. کتاب اقتصاد مشاوران آموزش، با ارائه درسنامه‌ای روان و ساده، مفاهیم درس اقتصاد را به شکلی قابل فهم برای دانش‌آموزان متوسط شرح می‌دهد. وجود نمونه سوالات امتحانی و تست‌های کنکور در این کتاب، به دانش‌آموزان در آشنایی با سبک سوالات و سطح دشواری کنکور کمک می‌کند. از نقاط قوت این کتاب می‌توان به قیمت مناسب و بصرفه بودن آن اشاره کرد.

3 . اقتصاد سیر تا پیاز گاج

این کتاب درسنامه‌ای جامع و کامل از تمام مباحث درس اقتصاد کنکور به همراه تست‌های متنوع و چالشی دارد. درسنامه این کتاب به صورت تفصیلی و با بیانی شیوا به ارائه مطالب می‌پردازد و برای دانش آموزانی که به دنبال درک عمیق مفاهیم هستند بسیار مناسب است.

تست‌های این کتاب از تنوع و سطح دشواری بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توانند دانش‌آموزان را به طور کامل برای سوالات سخت کنکور آماده کنند. همچنین این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی کاملی نیز هست که به دانش آموز در بررسی اشتباهات خود و یادگیری نکات جدید کمک می‌کند.


بهترین منابع اقتصاد کنکور برای سطح پیشرفته

در آخرین بخش می‌خواهیم به معرفی سه کتاب اقتصاد آبی قلم‌چی، اقتصاد موضوعی ونوس و تیزشیم اقتصاد مشاوران بپردازیم که برای دانش‌آموزان قوی در درس اقتصاد کنکور مناسب هستند:

1 . اقتصاد موضوعی ونوس

این کتاب درسنامه‌ای مختصر و مفید به همراه تست‌های چالشی و سخت در هر موضوع درسی دارد. درسنامه این کتاب به صورت موضوعی و مرتب ارائه شده است و برای مرور سریع و جمع بندی نهایی مطالب در هفته‌های آخر کنکور بسیار مناسب است.

تست‌های این کتاب از سطح دشواری بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند دانش‌آموزان را برای چالش‌های کنکور آماده کنند.

2 . تیزشیم اقتصاد مشاوران

یکی از بهترین منابع اقتصاد کنکور انسانی 1403، کتاب تیزشیم مشاوران است. این کتاب شامل تست‌های چالشی و نکته‌های کلیدی در درس اقتصاد کنکور است. این کتاب برای دانش آموزانی مناسب است که به دنبال افزایش تسلط خود بر مفاهیم و ارتقای سرعت تست زنی خود هستند. تست‌های این کتاب از تنوع و سطح دشواری بالایی برخوردار هستند و می‌توانند نقاط ضعف دانش‌آموز را آشکار کنند.

این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی کاملی نیز هست که به دانش آموز در بررسی اشتباهات خود و یادگیری نکات جدید کمک می‌کند.

3 . اقتصاد آبی قلم‌چی

این کتاب با ارائه درسنامه‌ای مختصر و مفید به همراه تست‌های مربوطه، برای دانش‌آموزانی که به دنبال مرور سریع و جمع‌بندی نهایی مطالب هستند، مناسب می‌باشد. وجود نمودارها و اطلاعات تصویری در این کتاب، به یادگیری بهتر مفاهیم درس اقتصاد کمک می‌کند. از نقاط قوت این کتاب می‌توان به ارائه پاسخ‌های تشریحی برای تمامی تست‌ها اشاره کرد.

انتخاب نهایی هر یک از این کتاب‌ها به نیاز و سلیقه دانش‌آموز بستگی دارد. دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه این منابع کنکور انسانی در کنار کتاب درسی و استفاده از سایر منابع آموزشی، برای درس اقتصاد کنکور آماده شوند.


سخن نهایی

انتخاب منابع مناسب برای درس اقتصاد کنکور، گامی مهم در مسیر موفقیت شماست. در این مقاله، به معرفی بهترین منابع در سه سطح مختلف پرداختیم و نکات مهمی را در انتخاب منابع به شما ارائه دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید منابع مناسب خود را انتخاب کنید و در کنکور به موفقیت برسید.

به یاد داشته باشید که موفقیت در کنکور، تنها به انتخاب منابع مناسب محدود نمی‌شود. برنامه‌ریزی منظم، مطالعه مستمر، تلاش و پشتکار، عواملی هستند که در کنار منابع خوب، می‌توانند شما را به هدف نهایی‌تان برسانند. شما از کدام منابع برای این درس استفاده می‌کنید؟ سوالات و تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین منبع برای دانش‌آموزان ضعیف در درس اقتصاد کنکور چیست؟

کتاب درسی و کتاب اقتصاد جامع خیلی سبز بهترین منبع درس اقتصاد برای دانش‌آموزان ضعیف هستند.

برای دانش‌آموزان متوسط چه منابعی را پیشنهاد می‌کنید؟

دانش‌آموزان متوسط بهتر است از اقتصاد جامع میکروطبقه‌بندی گاج و اقتصاد جامع مشاوران آموزش استفاده کنند.

دانش‌آموزان قوی از چه منابعی می‌توانند استفاده کنند؟

اقتصاد جامع خیلی سبز تست‌های چالشی و اقتصاد موضوعی ونوس بهترین منابع برای دانش‌آموزان قوی محسوب می‌شوند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها