اگر عید رو برای کنکور از دست دادی این کارها رو بکن!

اگر عید رو برای کنکور از دست دادی این ... کار رو بکن!
مسیر مطالعه

عید نوروز با تمام خاطراتش تمام شد و رسیدیم به قسمت اصلی مسیر؛ هر کدام از شما با هر‌ سطح تسلطی که دارید، باید این ایام را غنیمت بشمارید و از آن به عنوان سکویی برای بهتر شدن استفاده کنید. تا می‌توانید آزمون جامع کار کنید و نقطه ضعف‌ها و نقطه قوت‌های خودتان را بشناسید و کنکور‌های اخیر را با دقت برسی کنید. مخصوصا اگر تست‌زنی زیادی تا الان نداشته‌اید، مطمئن باشید با حل چندین باره سوالات کنکور به تسلط خوبی می‌رسید. درست هدف‌گذاری کنید و با پشتکار پیش بروید. اگر در درسی مشکل دارید آن را به طور کامل کنار نگذارید. فقط می‌توانید یکسری زیرمبحث‌های خاص را حذف کنید و تایم خود را بیشتر برای تسلط بر سایر مباحث بگذارید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کنکور 1403، از رگ گردن به شما نزدیکتر است!

اگر فکر می‌کنید در نیمسال اول به اندازه کافی درس نخوانده‌اید یا پیشرفت خوبی نداشته‌اید یا در دوران عید، آن طور که باید و شاید، مطالعه نکرده‌اید و وقتتان را به دید و بازدید و سفر گذرانده‌اید؛  مطمئن باشید که در زمان باقی‌مانده تا کنکور، با داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب قادر خواهید بود که پیشرفت قابل توجهی داشته باشید. درس‌هایی که می‌خواهید برای کنکور بخوانید، درس‌هایی است که قبلاً هم خوانده‌اید و اولین بار نیست که این مطالب را می‌بینید؛ بلکه بارها این مطالب را خوانده و امتحان داده‌‌اید و چند بار آنها را دوره کرده‌اید. پس در حال حاضر، فقط نیاز دارید که با تمرکز بیشتری آنها را مرور کنید.

اگر تا الان، مطالعه جدی برای کنکور نداشته‌اید، هنوز هم می‌توانید به قبولی حتی در دانشگاه‌ها و رشته‌های خوب فکر کنید. زیرا داوطلبان بسیاری در سال‌های قبل بوده‌اند که با وجود اینکه بعد از عید به صورت جدی به مطالعه برای آزمون پرداختند، موفق شدند که نتیجه بسیار خوبی را به دست آورند. مقاله شروع از فروردین برای کنکور یک رویا نیست! راهنمای شماست.

برعکس این موضوع هم ممکن است برای یکسری از داوطلبان پیش بیاید؛ کسانی‌که تا الان  مطالعه خوبی داشته اند و به درصدها و ترازهای خوبی رسیده‌اند و می‌دانند قبولی‌شان در رشته مورد علاقه‌شان قطعی است و به همین خاطر دیگر مثل گذشته تلاش نمی‌کنند و انگیزه‌شان برای خواندن و رقابت کم شده است. اینجاست که شما با استفاده از فرصت‌ها و پرقدرت می‌توانید گوی رقابت را به نفع خود بردارید.

چه کنیم که از مرور کردن خسته نشویم؟ 

بعد از عید خیلی از داوطلبان دیگر درس جدیدی برای مطالعه و آموزش ندارند و باید مطالب قبلی را مرور کنند و انجام این کار برایشان خسته‌کننده است؛ طوری که مدام خسته می‌شوند و نمی‌توانند مثل گذشته بخوانند. 

🔸آزمون بزنید! 

آزمون زدن باعث می‌شود آموخته های خود را به چالش بکشید و روند مطالعاتی خود را از یکنواختی خارج کنید. سعی کنید آزمون‌ها و تست‌های این دوران را زماندار کار کنید تا هم برای کنکور آماده شوید و هم مطالعه هدفمندی داشته باشید و نقطه قوت‌ها و نقطه ضعف‌هایتان را بشناسید. حتما آزمون‌‌های جمع بندی سه روز یکبار را در این مدت خوب تمرین کنید.

🔸آزمون حضوری شرکت کنید! 

اگر دانش‌آموز دوازدهمی هستید که مدرسه میرفته‌اید و درکنار دوستانتان بوده‌اید، حتما الان از خانه ماندن خسته شده‌اید و برایتان تکراری شده است. آزمون‌های حضوری باعث می‌شود بار دیگر در فضای رقابتی قرار بگیرید و تا آزمون بعدی انگیزه بگیرید و جدی‌تر مطالعه کنید. در هر کدام از این آزمون‌های شبیه‌ساز حتما تکنیک‌های مدیریت زمان را اجرا کنید.

🔸هدف گذاری کنید! 

فرقی نمی‌کند که چه سطح تسلطی دارید و چقدر برای کنکور آماده شده‌اید، یادتان نرود که همیشه باید دنبال رشد کردن و پیشرفت باشید. می‌توانید برای افزایش ساعت مطالعه، تعداد تست، درصد و تراز آزمون و غیره هدف گذاری داشته باشید و برای بهترین رتبه و تراز کنکور بجنگید.

🔸سعی کنید منابع خود را محدود‌تر کنید!

تعدد منابع و آزمون‌ها، بیشتر باعث استرس و سردرگمی شما می‌شود. پس منابع جامع‌تر که سوالات کنکور داشته باشند را اولویت قرار دهید. 

با درس‌های نخوانده چه کار کنم؟

در این مدت باقی مانده تا کنکور اصلا نباید سراغ مطالب نخوانده بروید و فقط باید این زمان را به مرور آموخته‌های خود اختصاص دهید. اینکه شما ۸۰درصد مطالب را با تسلط ۱۰۰درصد بخوانید بهتر از این است که ۱۰۰درصد مطالب را با تسلط ۸۰درصد خوانده باشید؛ پس سعی کنید با زدن آزمون بیشتر مطالب خوانده شده خود را مرور کنید. 

کدام مباحث را حذف کنم؟ 

آزمون‌های جامع و کنکورهای اخیر بهترین معیار برای این است که زیرمبحثی را حذف کنید یا خیر و در مرورهایتان دیگر سراغ آن مباحث نروید و تایم خود را برای تسلط بر سایر مباحث و تیپ تست‌ها بگذارید. قطعا وجود مشاوری که به شما در این تصمیم‌گیری مهم کمک کند تاثیر بسزایی در پیش‌برد اهدافتان خواهد داشت.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

تورق سریع در این ایام معجزه میکند!

در کنار آزمون‌های جامع، داشتن یک برنامه اصولی برای مرور نکات کتاب درسی بسیار مهم است. تعداد دورهای مرور شما خیلی مهم است و نیازی نیست که زمان زیادی را برای مرور یک فصل بگذارید چون این مباحث را قبلا خوانده‌اید و الان در تایم کمتری میتوانید آنها را مرور کنید.

برای کنکور فرهنگیان آماده شوید!

اگر به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان علاقه دارید باید این فرصت باقی مانده تا کنکور اردیبهشت را جدی بگیرید و مباحث مشخص شده کنکور فرهنگیان را مطالعه کنید. حتی اگر روزانه تایم کم اما مداوم بگذارید می‌توانید به نتایج خوبی برسید.

سخن پایانی

در این مقاله دیدید اگر عید را برای مطالعه کنکوری از دست داده‌اید هنوز هم می‌توانید امید داشته باشید؛ اگر از زمان خود به طور موثر استفاده کنید. ما در نوتروفیل کنار شما هستیم تا با یک برنامه هوشمندانه، کنکور و آزمون‌های خود را درست مدیریت کنید و به درصد مورد‌نظرتان برسید. شما چه راه حلی برای جبران فرصت از دست رفته نوروز دارید؟

سوالات متداول

چه منابعی برای جبران زمان از دست رفته مفید هستند؟

منابع جامع و استاندارد، آزمون‌های جامع و زدن تست‌های کنکور سال‌های قبل بهترین منابع شما در دوران بعد از عید تا کنکور هستند.

چه کارهایی می توانیم برای افزایش تمرکز و انگیزه خود انجام دهیم؟

در یک مکان آرام و بدون عوامل حواس‌پرتی مطالعه کنید. برنامه ریزی منظمی داشته و به آن پایبند باشید. با استراحت‌های کوتاه به خودتان پاداش دهید و با افراد مثبت و انگیزه دهنده معاشرت کنید.

آیا شرکت در کلاس های کنکور یا گروه های مطالعاتی مفید است؟

بله، شرکت در کلاس‌های جمع‌بندی می‌تواند مفید باشد؛ به شرطی که پایه درسی خوبی داشته باشید و از تجربیات و راهنمایی‌های اساتید و سایر دانش‌آموزان استفاده کنید.

نسیبه رضاییان
نسیبه رضاییان
نسیبه رضائیان هستم دانشجو پزشکی، مشاور و از نویسندگان تیم تولید محتوا نوتروفیل. سالهایی که برای رسیدن به پزشکی تلاش میکردم با چالش های زیادی روبه رو میشدم و دغدغه های زیادی برای کنکورم داشتم. برای همین در کنار مشاوره همزمان کار تولید محتوا هم انجام میدم و کنارتون هستم تا شما هم به هدف های رنگارنگ تون برسین. تا الان محتوا های زیادی برای سایت نوتروفیل نوشتم و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنین. 😊
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها