امتحان نهایی تبدیل تهدید به فرصت

امتحان نهایی تبدیل تهدید به فرصت
مسیر مطالعه

از قدیم گفتن جوجه را آخر پاییز می‌شمارند. آخر پاییز شما دانش‌آموز‌ان هم، زمان امتحانات پایان نیمسال است. آخر پاییز امسال با امتحان نهایی برای تمام دانش‌آموزان متوسطه دوم مصادف است. برای کنکوری‌ها فرصت بسیار مناسبی است که با مطالعه دقیق دروس دوازدهم هم برای کنکور آماده شوند هم برای امتحان نهایی بجنگند. بدین گونه موفقیت در امتحان نهایی می‌توان این تهدید را به یک فرصت با نتیجه عالی تبدیل کرد.

موفقیت در امتحان نهایی

امتحان نهایی از رگ گردن به شما نزدیکتر است. اندکی تا مرحله سرنوشت ساز همه شما دانش آموزان مانده است. همانطور که می‌دانید امتحان نهایی برای دوازدهمی‌ها ۵۰ درصد نتیجه نهایی است و برای دانش آموزان پایه هم در نتیجه نهایی سال‌های آینده درصدی تاثیر دارد.
در مورد امتحان نهایی باید بدانید که اصلا این غول بی شاخ و دمی که شما ساختید نبوده و نیست. امتحان نهایی تفاوتی که با امتحان های کلاسی دارد این هست که دقیق تصحیح می‌شود. اگر پاسخ‌نامه‌های امتحان نهایی‌های گذشته را دیده باشید متوجه شدید هرکلمه‌ای نمره مخصوص به خود را دارد. در رابطه با شرایط و اهمیت امتحان نهایی به طور کلی دانستید برای اطلاعات تکمیلی می‌توانید به صفحه مشاوره کنکور مراجعه کنید.

چالش چگونه از پس امتحان نهایی برآییم؟

امتحان نهایی برای کنکوری‌ها فرصت مناسبی است که تمام درس‌‌های دوازدهم را یکبار دیگر هم برای مرور کنکور هم امتحان نهایی بخوانند. پس شما کنکوری‌ها به دید مثبت به امتحان نهایی نگاه کنید و برای هر دو هدف بخوانید.
دانش‌آموز‌ان پایه هم که به نسبت سال بدون استرسی داشتید، به امتحان‌ نهایی با دید بازتر و علم به تاثیر آینده آن نگاه کنید و حسابی برای ۲۰ نهایی این زمان باقی مانده را بدون وقفه تلاش کنید‌.
برای اینکه بدانید چه‌طور باید از پس این مرحله از زندگی‌تان بر بیایید کافیست به تمام متن کتاب مسلط باشید و نکات زیر را رعایت کنید:

  • حل تمام تمرین‌های کتاب و کاردرکلاس‌ها
  • توجه به تمام فعالیت‌‌های کتاب
  • مطالعه ریز به ریز حداقل دو مرتبه کتاب درسی
  • و در نهایت حل نمونه سوالات کتاب‌های کمک درسی یا سوالات امتحان نهایی سال‌های گذشته

پیشنهاد می‌کنیم برای موفق شدن در این مرحله و دانستن روش مطالعه امتحان نهایی به مقاله بهترین روش مطالعه امتحان نهایی مراجعه کنید.

سخن پایانی

می‌دانید که امتحان نهایی تاثیر زیادی در نتیجه نهایی‌تان برای ورود به دانشگاه دارد. برای موفقیت در امتحان نهایی کافیست به کتاب درسی تسلط کافی داشته باشید. نوتروفیل در کنار شماست تا با یک تیر دو نشان بزنید و هوشمندانه بتوانید به موفقیت در هم کنکور و هم امتحان نهایی برسید. منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

سوالات متداول

آیا امتحانات شبه نهایی هم در کنکور اثر دارند؟

امتحانات شبه نهایی صرفا برای آشنایی با سوالات هستند و هیچ تاثیری ندارد.

آیا امتحان نهایی تقلب می‌‌شود؟

به هیچ عنوان امکان تقلب در زمان جلسه امتحان نهایی وجود ندارد.

آیا مجازیم درسی را برای امتحان نهایی حذف کنیم؟

به هیچ عنوان به فکر حذف نباشید و تمام فصل‌ها و درس‌ها را بخوانید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها